  • Data: 2020-04-22 14:17:27
    Temat: Re: Kolejny Seagate...
    Od: Trybun <L...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.04.2020 o 20:06, Adam pisze:

    > Weź na testy program AS SSD Benchmark.
    > Gdy się okaże, że pełny test na SSD trwa może ze dwie minuty, a na HDD
    > pół godziny, to może zmienisz zdanie.
    >
    > Jeszcze jedno: dyski o większych obrotach (czyli 7200, 10k czy 15k
    > RPM) dają większy transfer. Najlepsze 15kRPM (ale to już nie SATA,
    > tylko SAS) bywają szybsze niż słabe SSD.
    > Natomiast czas dostępu nie zawsze jest dużo lepszy przy szybszym
    > dysku. Jednak ogólna responsywność systemu jest wyraźnie większa dla
    > HDD o wyższym transferze. Ponadto dyski szybsze miewają z reguły
    > większy bufor.

    Ale co to mi da?  Jak dla mnie najlepszym testem jest użytkowanie.

    Nigdy nie miałem do czynienia z HDD o innych parametrach jak 5400 rpm to
    i chciałem zasięgnąć języka czy warto kupić te które przynajmniej na
    papierze osiągają więcej., czy coś na tym uzyskam.

    Przyznam że nie słyszałem o HDD z parametrem  powyżej 7200. Co to w
    ogóle za interfejs SAS? Na normalnych PG chyba tego nie ma?