  • Data: 2020-09-17 10:04:32
    Temat: Re: Kolejny niemiecki motowałek:-)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 15 Sep 2020 18:11:41 +0200, J.F.

    > No ale zaraz - jak rozumiem to Daimler zaklada, ze auto dużą czesc
    > przejedzie na pradzie z gniazdka, a AutoBild ... w ogole naładował ?

    Generalnie nie ma to znaczenia. Jeśli PHEV czy HEV ma taką kosmiczną
    emisję, to znaczy że ICE ma jeszcze wyższą -- wszak to te same silniki
    spalinowe, choć najczęściej jeszcze z ograniczoną mocą (jak u mnie w
    Outlanderze, ten sam silnik co w wersji spalinowej, ale ze zmniejszoną, o
    30KM, mocą).

    Chyba... że nie tylko jechali, ale jeszcze ładowali baterie a potem, jak
    np. Zachar (tak na swoim jak i w autocentrum), tego prądu nie wyjeżdżali
    twierdząc że PHEV w trybie charge spala 15L/100 choć faktycznie spala mniej
    niż połowę tej wartości.

    > Pewnie to jakąs normą okreslone ... wiec dlaczego wałek ?

    Ponieważ te katalogowe emisje to totalna ściema. Pisałem o tym w niedawnej
    dyskusji o porównaniu emisji ICE vs EV, gdzie przyjęto właśnie emisję
    katalogową zamiast faktycznej drogowej. Wtedy wychodzi że ICE jest prawie
    tak samo mało emisyjne jak EV. Faktycznie uwzględniając WSZYSTKIE
    zanieczyszczenia między EV a ICE jest po prostu przepaść.

    > I co proponuja - edukacje, czy znizki podatkowe tylko dla tych, ktorzy
    > maja gniazdko do ladowania ? :-)

    Jak już pisałem, jedyna opcja aby to ukrócić to EV. Wtedy kontrola emisji
    ograniczać się będzie tylko do "instytucji" produkujących prąd, użytkownik
    nie wyjedzie "zadymiaczem" na ulicę nawet gdyby chciał.

    --
    Pozdor
    Myjk