-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Kolejny przełom w e-pojazdach :-)
Date: Mon, 29 May 2017 15:29:20 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 30
Message-ID: <ogh7nj$7j0$1@node1.news.atman.pl>
References: <c...@g...com>
<592bfe72$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-46-21-210-209.nette.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1496064563 7776 46.21.210.209 (29 May 2017 13:29:23 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 29 May 2017 13:29:23 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.1.1
In-Reply-To: <592bfe72$0$640$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 170529-0, 2017-05-29), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2606074
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-05-29 o 12:56, T. pisze:
>> http://tvn24bis.pl/moto,99/bezprzewodowe-ladowanie-r
ozwiaze-problem-zasiegu-aut-elektrycznych,743892.htm
l
>>
>>
>> Zdumiewający jest upór matołków które wymyśla wszystko z wyjątkiem
>> standardowych akumulatorów dostępnych na wymianę na stacji ;-)
>>
>
> Według mnie przyszłość jest w superkondensatorach. Koszt takiego jest 2
> rzędy wielkości mniejszy od Li-Jon, tylko ma o rząd wielkości mniejszą
> pojemność z kg masy. Ale wystarczy zrobić stacje ładowania raz na 50 km
> i powinno wystarczyć, a ładowanie trwa kilkanaście sekund. Może nawet
> nie potrzeba by wysiadać z auta tylko podjeżdżać do takiej stacji.
> Solaris robił próby z takim ustrojstwem - wyrzucili silnik diesla,
> wstawili elektryczny, ale ładowanie musiało być co 750 m. Niby mało, ale
> autobus zatrzymuje się na przystankach, na których się kondensatory
> ładowały. I to wystarcza. Zanim nastąpi wymiana pasażerów, to już były
> naładowane na następny odcinek.
> Ciekawie wyliczyli pewne parametry - przy akumulatorach koszt ich
> wyniósłby 2,2 mln zł, a waga - 3,5 t. Przy kondensatorach - koszt 230
> tys. zł i waga 900 kg. Jak na autobus to całkiem niezłe parametry.
> T.
Ale to rozwiązanie dedykowane do tylko do transportu miejskiego.
No i tradycyjnie pominęli koszty ładowarek. Może się okazać że te
rozproszone po trasie to koszt dwu milionów a ta do akumulatorów
kilkanaście tysięcy.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 29.05.17 16:33 sirapacz
- 29.05.17 16:39 p...@g...com
- 29.05.17 16:41 p...@g...com
- 29.05.17 16:42 p...@g...com
- 29.05.17 16:43 p...@g...com
- 29.05.17 16:45 p...@g...com
- 29.05.17 16:50 WS
- 29.05.17 17:02 sirapacz
- 29.05.17 17:13 Pszemol
- 29.05.17 17:30 z
- 29.05.17 17:48 sirapacz
- 29.05.17 17:50 Przemyslaw P.
- 29.05.17 19:37 PlaMa
- 29.05.17 19:42 PlaMa
- 29.05.17 19:53 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-19 Zakrzewo => SAP HCM Consultant <=
- 2025-07-19 Poznań => Konsultant SAP HCM <=
- 2025-07-19 Poznań => SAP HCR Consultant <=
- 2025-07-18 celnicy pobili policjanta
- 2025-07-18 Warszawa => Technik IT - Konfiguracja i Wsparcie Sprzętowe <=
- 2025-07-18 Warszawa => Specjalista ds. Sprzętu IT i Wsparcia Technicznego <=
- 2025-07-18 Białystok => Kotlin Developer <=
- 2025-07-18 Warszawa => Sales Director (Cloud solutions) <=
- 2025-07-18 Spalinowa trauma
- 2025-07-18 Polska => Senior Key Account Manager <=
- 2025-07-18 Białystok => Programista Kotlin <=
- 2025-07-18 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-07-18 Łódź => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-18 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-18 Lublin => Delphi Programmer <=