  • Data: 2023-03-06 09:08:59
    Temat: Re: Komputer diy - prostszego nie widziałem
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/03/2023 03:26, ptoki (ptoki) wrote:
    > Innymi slowy, to co uwazasz ze nie jest procesorem tak naprawde nim jest.

    Tak naprawdę, od bardzo dawna używamy stosownego kryterium:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kompletno%C5%9B%C4%87_
    Turinga

    To, że coś potafi przemieszczać kwadraty na ekranie i liczyć cyferki,
    nie czyni z tego jeszcze *komputera*.

    > Bo definicja jest na tyle szeroka ze jakby sie uprzec to mozna zrobic bardzo prosty
    procesor w ktorym nie bedzie wydzielonych rejestrow, alu, pamieci - tak jak w tej
    atarynkowej konsolce.

    Jest wątpliwe, czy ten "procesor" jest turing-complete. Tym bradziej, że
    zestaw danych i polecań na których pracuje jest nieelastyczny. A tym, co
    odróznia CPU od garści TTLi, jest mozliwośc realizacji *dowolnego*
    algorytmu.