  • Data: 2023-03-06 17:30:39
    Temat: Re: Komputer diy - prostszego nie widziałem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Epromy to juz jednak technika jakby komputerowa.

    Odróżniam "technikę komputerową" od "komputera". Odniosłem się do
    osłuchania kol. Marudnego, który napisał -- tu cytuję -- 'Trudno
    jednak te przykłady nazywać 'komputerem". To tylko magnetofon'.
    Deprecjonujące porównanie kandydata na komputer z magnetofonem
    brzmi dziwnie, zważywszy, że oba urządzenia wynaleziono w tym samym
    czasie (z tym że opanowanie techniki rejestracji dźwięku szło wolniej,
    niż postępy w sterowaniu).

    > Uzycie eproma do prostego sterowania wydaje sie naturalne gdzies
    > w latach 70/80-tych

    Czym się różni proste sterowanie od nieprostego? W przypadku maszyn
    przemysłowych, czy do tkania, czy do skrawania, w zupełności wystacza
    automat sekwencyjny. Czasem z kilkoma "skokami warunkowymi" -- równie
    łatwo realizowanymi w technice epromowej, jak i w mechanicznej. Ta
    ostatnia znana była ze sto lat przed wpadnięciem na pomysła przez
    pana Jacquarda. Osiemnastowieczni zegarmistrzowie konstruowali lalki
    kaligrafujące piórem ze stalówką różne teksty. Albo inne podobne gadżety.

    To, że dzisiaj wszędzie są mikroprocesory, wynika tylko z tego, że są.
    I że są ludzie, którzy chętnie klepną kod do nich. Jednak w wielu (może
    w wiekszości) przypadków robią one mniej więcej tyle, co maszyna żakardowa.

    --
    Jarek