  • 21. Data: 2009-02-16 11:07:42
    Temat: Re: Komputer z drugiej ręki - czy warto?
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sun, 15 Feb 2009 12:32:13 +0100, RD napisał(a):

    > Dołączę się do pytania. Szukam komputera do biura. Kuszą mnie oferty
    > takiego sprzętu używanego z licencją Windows XP. Nie wiem, na ile ufać
    > sprzedawcom z allegro.

    Na tyle, na ile mozna ufac nieznanej osobie. Sa uczciwi i sa naciagacze i
    oszusci, od Twojego zorientowania i intuicji zalezy na kogo trafisz.
    Poza tym, sporo firm na allegro sprzedaje sprzet poleasingowy, i mozna cos
    fajnego niedrogo kupic.

    > Niektórzy dodają płytkę recovery.

    Plytka recovwry zawierajaca system, tez jest nosnikiem. "markowe" komputery,
    wzorem notebookow,, zazwyczaj nie maja w komplecie "czystego" systemu a
    wersje OEM przeznaczona dla siebie. Ale bezpieczniej domagac sie wtedy
    oryginalnej plytki.

    > W takim wypadku oszczędność jest o wiele większa niż ta, którą wyżej
    > wykazujesz. W końcu system kosztuje, a tu w cenie sprzętu mam legalnego
    > windowsa. Pytanie, na ile legalnego?

    Windowsy w wersji OEM sa przypisane do sprzetu, nie do uzytkownika - wiec
    poprzedni wlasciciel i tak nie moglby ich legalnie, zgodnie z licencja,
    zainstalowac na nowym.
    Jesli dostaniesz na to fakture, z "wyszczegolnionym" na niej systemem
    Windows, jesli kompuyter ma COA (najklejke z numerem - WAZNE!!), i jesli
    sprzedawca dostarczy Ci oryginalna plytke z WIndowsem - lub recovery - to
    nie masz powodow sie bac o legalnosc.
    Jesli sprzedawca sie przed tym miga, i unika wydania tego czy owego, 'bo sie
    zgubilo", albo cos, to ja bym mocno nieuffnie do tego podchodzil i
    podejrzewal ze cos kreci, i system nie jest tak do konca oryinalny...albo
    sprzedal go z wiecej niz jednym komputerem.

    --
    Mark

  • 22. Data: 2009-02-16 11:12:21
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Sun, 15 Feb 2009 15:21:32 +0100, Animka napisał(a):

    > A ten?
    > http://www.sklep.sck.com.pl/product_info.php/cPath/2
    1_63/products_id/5859
    > Możesz zamówić do tego zestawu XP.
    > COMPAQ PRESARIO SR2109.es Intel Pentium4 3.0GHz, 1024MB,
    > 250GB,NAGRYWARKA DVD+/-RW Double-Layer LightScribe

    Pentium 4 ze zintegrowana grafika za 720 zl? Trzeba byc jeleniem zeby to
    wziac za taka kase, sporo zestawow tanszych z Pentium D na allegro
    widzialem.

    --
    Mark

  • 23. Data: 2009-02-16 13:15:22
    Od: shaman <n...@n...com>

    Polecam używane komputery DELL po leasingu. Może być taki o jakim pisał
    marfi - ale lepsze są w tej ciut większej budzie "desktop" - też je
    można postawić pionowo a w środku dużo luźniej. Dobry, wydajny i bardzo
    cichy sprzęt. Jeśli nie zamierzasz grać w wymagające gry 3D to spokojnie
    wystarczy. Mamy w pracy takie DELLe P4 HT 3.0 GHz i naprawdę są fajne.

    Dla siebie ostatnio kupiłem za 200zł Athlona 64 3200+ na płycie MSI
    K8NGM2 (NF6150/430) + 1GB DDR. Nic szybszego mi nie potrzeba.
    Cool'n'Quiet + ustawienia SmartFan w BIOSie dbają o to żeby komp był
    prawie bezgłośny.

    Kupowanie C2D tylko dlatego żeby "być na czasie" jest dla mnie bzdurą.
    Za grosze można mieć naprawdę dobry sprzęt do pracy, netu i prostych
    gierek. W dodatku z legalnym WinXP Pro PL.

    PZDR
    shaman

  • 24. Data: 2009-02-16 13:43:39
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Mark pisze:
> [...]
    > sprzedawca dostarczy Ci oryginalna plytke z WIndowsem - lub recovery - to
    Czy jeśli kupuję w sklepie np. nowego laptopa, na którym jest tylko
    naklejony sticker Windows, system jest zainstalowany na dysku, nie ma
    nośnika, a na fakturze jest po prostu wypisana marka/model laptopa, to
    powinienem się martwić? :->

    Maciek

  • 25. Data: 2009-02-16 17:11:57
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Mark napisał/a:

    1_63/products_id/5859

    > Pentium 4 ze zintegrowana grafika za 720 zl? Trzeba byc jeleniem zeby to
    > wziac za taka kase, sporo zestawow tanszych z Pentium D na allegro
    > widzialem.

    Ja nie widziałam, chyba, że jakieś uszkodzone.

    --
    animka

  • 26. Data: 2009-02-17 12:50:59
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 16 Feb 2009 14:43:39 +0100, Maciek napisał(a):

> [...]
    > naklejony sticker Windows, system jest zainstalowany na dysku, nie ma
    > nośnika, a na fakturze jest po prostu wypisana marka/model laptopa, to

    Oczywiscie ze powinienes sie martwic. nie watpie ze masz czale mnostwo
    powodow do zmartwien.
    A wracajac do meritum - Rozumiem ironie, ale jest zupelnie chybiona.
    Wystarczy przeczytac temat - czyli :komputer z drugiej reki" by wiedziec co
    mam na mysli.
    I to, co jest oczywiste dla sklepu ktory sila rzeczy jest wiarygodnym
    sprzedawca, niekoniecznie jest adekwatne do zakupow na allegro.
    Kupujjac w sklepie nowy laptop, z gwarancja, WIEM ze ten system MUSI tma
    byc. mam to w dokumentacji, moge sobie sprawdzic u producenta itp.
    Kupujac uzywany , i to na allegro czyli od osoby nieznanej, wcale nie wiem
    czy ten system byc tam musi czy nie, i rola sprzedawcy jest to udokumentowac
    ze system rzeczywiscie jest legalny.

    --
    Mark

  • 27. Data: 2009-02-17 12:56:38
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 16 Feb 2009 18:11:57 +0100, Animka napisał(a):

    > Ja nie widziałam, chyba, że jakieś uszkodzone.

    Slabo szukalas:)
    A tak serio - to chora cena za przestarzaly i kiepski de facto procesor
    jakim byl Pentium 4. Chyba ze potrzebujesz piecyka.

    --
    Mark

  • 28. Data: 2009-02-17 22:46:45
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Mark napisał/a:

    > Slabo szukalas:)
    > A tak serio - to chora cena za przestarzaly i kiepski de facto procesor
    > jakim byl Pentium 4. Chyba ze potrzebujesz piecyka.

    Chora to i ja chyba jestem, bo myślałam, że pentium4 jest najnowszy, no
    i kupilam sobie pentium4 (miałam przedtem i mam jeszcze pentium2 mmx,
    nie narzekałam, kłopotów żadnych nie było). Ponieważ mam już uraz do
    nowych komputerów, szczególnie z Optimusa to kupiłam ten:
    COMPAQ PRESARIO SR2109.es Intel Pentium4 3.0GHz, 1024MB, 250GB, DVDRW
    Procesor Intel Pentium4 631 3.0GHz, 800MHz FSB
    Chipset ATI Radeon Xpress 1100, s775
    Pamięć 1024 MB DDR2, 2GB max.
    Dysk 250 GB SATA, 7.200rpm
    Napędy NAGRYWARKA DVD+/-RW Double-Layer LightScribe
    Karta graficzna TAK zint.
    Karta dźwiękowa High Definition audio, 6 channels
    Karta sieciowa Fast Ethernet 10/100 zint.
    Złącza wewn. 1xPCI-e 16x, 3xPCI, 2xDIMM DDR
    Złącza zewn. 4xUSB 2.0, 2xPS2, 1xRJ45, 6xAudio, FireWire, VGA
    Inne Czytnik kart 9-in-1
    Kontroler FireWire
    Klawiatura standardowa lub niestandardowa z naklejkami PL, Myszka HP
    Sprzęt powystawowy lub prezentacyjny (brak oryginalnego opakowania)- 12
    miesięcy gwarancji

    Nie powiem, że kiepski. Dla mnie bardzo dobry, szybki. Jest miejsce na
    jeszcze drugi cd-rv itp. Muszę wyciągnąć Pioneera z tamtego komputera i
    poprosić kogoś o zamontowanie mi w tym, bo tu jest jakaś blokada w
    środku przykręcona i boję się coś uszkodzić.
    Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego w opisie mam "Chipset ATI Radeon
    Xpress 1100, s775", a Everest wykazuje, że to jest ATI Radeon Xpress
    200. W sklepie internetowym trwiedzą, że taki jest jak w opisie. Karty
    graficznej chyba nie podmienili na gorszą? Podano mi te linki jako dowód:

    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=
    c00821769&lc=en&dlc=en&cc=us&product=3349198&lang=en
    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=
    c00864922&lc=en&dlc=en&cc=us&product=3349198&lang=en

    --
    animka

  • 29. Data: 2009-02-17 23:02:37
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Animka" napisała:

    > Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego w opisie mam "Chipset ATI Radeon Xpress
    > 1100, s775", a Everest wykazuje, że to jest ATI Radeon Xpress 200.

    Bo ten Everest to "łże jak bura suka" ;-) Nie możesz mieć "dwusetki", bo ten
    chipset to dla AMD jest przeznaczony, a Ty masz Pentium.

    > W sklepie internetowym trwiedzą, że taki jest jak w opisie. Karty
    > graficznej chyba nie podmienili na gorszą?

    Zawsze może się trafić szaleniec z lutownicą w ręku ;-) Ale nawet jemu
    ciężko by było podmienić *zintegrowaną* z płytą główną kartę graficzną ;->

    JoteR

  • 30. Data: 2009-02-18 09:32:39
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "RD" <r...@g...com1> napisał w wiadomości
    > windowsa. Pytanie, na ile legalnego?
    Na tyle legalny na ile zainstalowany system jest zgodny z napisem na
    nalepce licencyjnej - więcej dla sprzetu OEM nie potrzebujesz.
    Zamiast płytki z systemem wystarczy zrobić backup, który zmieści się na
    jednej płycie DVD - zaleta: masz kopie aktywnego systemu :)

    --
    marfi