-
X-Received: by 2002:a05:6830:13ca:b0:6b2:a874:693d with SMTP id
e10-20020a05683013ca00b006b2a874693dmr3616774otq.3.1690059116250; Sat, 22
Jul 2023 13:51:56 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a05:6830:13ca:b0:6b2:a874:693d with SMTP id
e10-20020a05683013ca00b006b2a874693dmr3616774otq.3.1690059116250; Sat, 22
Jul 2023 13:51:56 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
e.net!1.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!border-1.nntp.ord.giganews.com!nntp.
giganews.com!news-out.google.com!nntp.google.com!postnews.google.com!google-gro
ups.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Sat, 22 Jul 2023 13:51:55 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <u9ghub$n5m$1$RTomasik@news.chmurka.net>
Injection-Info: google-groups.googlegroups.com;
posting-host=2604:3d09:a582:8300:0:0:0:78ec;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 2604:3d09:a582:8300:0:0:0:78ec
References: <5...@g...com>
<u9f0iu$rbl$1$RTomasik@news.chmurka.net>
<a...@g...com>
<u9gaji$ji1$1$RTomasik@news.chmurka.net> <u9gck4$24ma0$1@news.icm.edu.pl>
<u9ghub$n5m$1$RTomasik@news.chmurka.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <c...@g...com>
Subject: Re: Ktoś coś mówił o rzeczach niemozliwych?
From: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>
Injection-Date: Sat, 22 Jul 2023 20:51:56 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 54
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:48893
[ ukryj nagłówki ]On Saturday, July 22, 2023 at 7:29:18 a.m. UTC-5, Robert Tomasik wrote:
> W dniu 22.07.2023 o 12:56, PeJot pisze:
> >> Warunki tej regeneracji na filmiku uwłaczają oczywiście nowoczesnej
> >> inżynierce, ale to nie znaczy, że nie ma to sensu. Ma, tylko musisz
> >> rozumieć, co robisz.
> > A wałeczki czy kulki łożyskowe nie są przypadkiem hartowane
> > powierzchniowo, więc ich głęboki szlif nie bardzo ma sens ?
> Oczywiście, że nie ma sensu. Ale tu czasem wystarczy wyczyścić z syfu.
> Tam się gromadzą opiłki, czy piasek.
>
>
Opilki i piasek sa niczym w obliczu krzywo wyszlifowanych walkow.
Ten caly process jest glupi, durny i na miare klienta co gowno wie.
Primo: Czyszczenie bez uzycia ani grama benzyny czy dizla (nawet wielokrotnie uzytego
i odstanego, jest czynnoscia w tym przypadku zla. Nie ze trociny zle, ale ten caly
process nie zakonczyl sie zadnym plukaniem. Zero. To nawet w prl jak nafatliny byly
trudno dostepne to sie znalazlo nieco denaturatu czy innego dizla zeby calosc
przeplukac przed nasmarowaniem i montazem. Te koszyki z tego jak to ujales syfu tez
dokladnie wyczyszczone nie byly. Ten process ma jakis sens jak lozysko przejechalo
przez ganges i nie bylo jak mulu wyplukac. Jak auto jezdzi po drogach to kurzu ma tam
tyle ze bez plukania sie wiele nie pomoze.
Secundo: Walki mialy juz dosyc spore wzery. One ani nie trzymaja wymiarow ani nie sa
okragle ani nawet nie sa oplukane po szlifowaniu. Weic caly ten korund czy inne
scierniwo zostaje i szlifuje bieznie nadal.
Tertio: Bieznie nie byly wogole oszlifowane. Skoro walki sa tak wzarte to i bieznie
sa krzywe.
Quatro: Oszlifowanie walkow nie dosc ze je krzywi ale tez zbiera ich najtwardsza
czesc. Trwalosc takiego refurbisza oceniam na jakies 20% nowego.
Quinto: Fakt ze caly warsztat to kibel irocin, dwie szmaty, szlifierka i biksa z
olejem oznacza ze klienci nie chca zbytnio placic za taka usluge a fakt ze podlogi
nikt nie pozamiatal od ostatniej wojny z pakistanem oznacza ze maja racje bo to
rezultat takiej uslugi jest kiepski.
Doszukiwanie sie sensu w tej dzialalnosci na grupie z nazwa inzynieria uwazam za zart
(3/10).
No chyba ze te lozyska z ciezarowki potem montuja do rikszy. To sens jakis ma, kula
sie ciszej i luzniej a gibanie sie kolek na boku zazwyczaj wiele nie zawadza. W takim
przypadku mysle ze to wlasciwie recykling na miare panstw zachodu gdzie sie osiaga
podobne rezultaty recyklingujac jakies szkla czy plastik.
Następne wpisy z tego wątku
- 22.07.23 23:24 Robert Tomasik
- 23.07.23 01:09 Zenek Kapelinder
- 23.07.23 01:26 Zenek Kapelinder
- 23.07.23 01:26 Marcin Debowski
- 23.07.23 08:51 PeJot
- 23.07.23 22:39 WM
- 23.07.23 23:28 nadir
- 23.07.23 23:43 Robert Wańkowski
- 24.07.23 12:23 Jarosław Sokołowski
- 24.07.23 13:26 Robert Wańkowski
- 25.07.23 01:50 Marcin Debowski
- 25.07.23 01:51 Marcin Debowski
- 25.07.23 11:23 J.F
- 25.07.23 13:24 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Metrologia
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Vitruvian Man - parts 1-6
- Komin do wiaty
- Ryby i kawitacja
- Ekspres do kawy i glony
- popcorn polymer
- Manualny wtrysk paliwa...
- Szafka
- Domowy koncentrator tlenu
- Od słoika po rakiety
- Rewolucja
- Synchronizacja zegarów miejskich w XIX wieku
- Zbieraczka do wkrętów lub gwoździ
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=