    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Ladowanie
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    <rhjtnk$doa$1$horizn@news.chmurka.net>
    <rhk4sp$hu9$1$Cav@news.chmurka.net>
    <rhlaoo$7tg$1$horizn@news.chmurka.net> <68xhv355bxrv$.dlg@myjk.org>
    <rhlkls$d0q$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <rhlnjc$ejo$1$horizn@news.chmurka.net> <10lcwiw6m2pdo$.dlg@myjk.org>
    <rhlut1$inf$1$horizn@news.chmurka.net>
    Date: Thu, 20 Aug 2020 18:27:35 +0200

    Thu, 20 Aug 2020 14:47:12 +0100, K

    > No bo przy dzisiejszej technologii jest. Gdyby tak nie bylo 100%
    > sprzedawanych auto byloby elektrycznymi.

    Nie jest, po prostu przez zły pryzmat na to spoglądasz i właśnie Ci próbuję
    wykazać, że większość (jak nie wszystkie) rzeczy przez które jesteśmy
    cywilizowanym światem wymaga poświęceń: kompromisów, czasu i pieniędzy. W
    większości pewnie się na te kompromisy zgadzasz, bo je zwyczajnie UZNAJESZ
    i irytuje Cię jak ktoś się tych cywilizowanych standardów nie trzyma.

    > Bo spalinowe na prad nie jezdza i nie udaja w ten sposob bardziej
    > ekologicznych niz w rezultacie sa.

    Nie jeżdżą na OZE, bo zwyczajnie NIE MOGĄ. Czynisz zarzut z tego że EV
    korzystają z węgla, choć mogą korzystać z OZE które się cyklicznie rozrasta
    i zastępuje ten węgiel.

    > Bo nadal produkuja "czysta" energie do tych elektrycznych. Moj diesel od
    > marca wiecej stoi niz jezdzi bo pracuje z domu. Ninejszym stwierdzam, ze
    > jest bardziej ekologiczny od elektrykow, szczegolnie tych do ktorych
    > energia nie pochodzi z OZE.

    Jest, bo nadal niskiej emisji produkuje mniej, nawet jeżdżąc na wunglu.

    > No wiec moje betonowe podejscie polega na tym, ze nie lubie z podrozy
    > trwajacej 3-4h robic wyprawy trawajacej 6-7h.

    Nie ma opcji aby podróż elektrykiem wydłużała się aż dwukrotnie, chyba że
    zaciągniesz do zestawienia auto które w tym zestawieniu nie ma zwyczajnie z
    założenia szans.

    > Daj mi elektryka z zasiegiem 600km, ktorego "zatankuje" do pelna w
    > 10minut lacznie z sikaniem i bede go mogl ujezdzac ze stala predkoscia
    > 140kmh to sie zamkne. Gdzie wiadomo, ze 600km z 55l to jakas benzyna >
    > 2.0 ktora pali z 9l/100km czyli jadac grubo ponad 100kmh. Moja stara
    > Vectra C 2.2 direct palila srednio 8.7l/100 przy 140kmh z tempomatem.
    > Tak wiec, owszem elektryk z zasiegiem 2000km przy obecnym czasie
    > ladowania ma sens. Z czego wiadomo, ze te 2000km to znowu z jakas tam
    > predkoscia, latem najlepiej bez klimy.

    Pytam po raz kolejny, jaki masz średni dzienny przebieg i ile razy
    wyjeżdżasz w trasy >600km że potrzeba Ci auta z takimi parametrami? Widzę
    że jako kolejny (po J.F. i innych) nie rozumiesz, że nie kupuje się
    ciężarówki po to by parę razy w roku przewieźć kanapę. Normalny człowiek
    kupuje auto takie jakie mu potrzebne na codzień, chyba że się z kasą nie
    liczy, a na wyjątki się "poświęca". Nie odwrotnie. Szczególnie to istotne w
    świetle tego, że dążymy

    --
    Pozdor
    Myjk