  • Data: 2020-08-21 11:42:33
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-08-20 o 23:04, Cavallino pisze:

    > Przeprowadź ten dowód liczbowo....
    > Tylko nie zapomnij o zmianie auta po 3 latach.
    >
    > Mi wychodzi, że już się zwróciło, a mam go miesiąc.

    Mnie nie stać na wymianę auta co 3 lata. Zmieniam co 10. Więc jakim
    cudem zwrócił się elektryk po miesiącu? Czyżbyś był politykiem? ;-)
    Co do obliczeń - przy jeździe 12-15 tys. km rocznie wydaję rzędu 3800-
    4700 zł na paliwo. Zatem 30 tys. zł to dla mnie - ok., nie 10 lat, ale
    6-7. Ale to przy dwóch założeniach - prąd jest za darmo, a te 30 tys. zł
    to róznica między elektrycznym golasem a dość dobrze wyposażonym autem.
    Bo gdyby porównać auta z podobnym wyposażeniem to róznica jest ok. 50-60
    tys. zł. nie wiem dlaczego porównuje sie w mediach najtańszego elektryka
    z najdroższą wersją spalinowego (mam na myśli nie tyle elektryka, co PHEV).
    Prosty przykład - ZOE jest odpowiednikiem Clio. Najtańszy elektryk to
    135 900, spalinowy - 50 tys. zł. Jeśli porównać podobne wersje
    wyposażenia i z automatem (bo elektryk to automat), mamy 64 400 dla
    spalinowego w wersji ZEN, 88 400 - hybryda i 140 900 - elektryk.
    No i przypominam - nie policzyłem w ogóle kosztów prądu. A to
    przynajmniej kilka zł za 100 km (podobno ok. 10 zł). Zatem te 10 lat to
    jest umowne, bo de facto jest to znacznie dłużej. To już opłaci się brać
    hybrydę, ale koniecznie w wersji PHEV oraz mając własne panele (to
    kolejne kilkadziesiąt tys. w plecy).
    T.