    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ladowanie
    Date: Tue, 25 Aug 2020 09:05:18 +0200
    <rhlaoo$7tg$1$horizn@news.chmurka.net> <68xhv355bxrv$.dlg@myjk.org>
    <rhlkls$d0q$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <rhlnjc$ejo$1$horizn@news.chmurka.net> <10lcwiw6m2pdo$.dlg@myjk.org>
    <rhlut1$inf$1$horizn@news.chmurka.net> <twi3vm3x1hfj$.dlg@myjk.org>
    <5f3f9166$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <rhp098$bo4$2$Cav@news.chmurka.net>
    <5f4292d5$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <rhvk0e$3fv$2$Cav@news.chmurka.net>
    <5f43591c$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <rhvmg7$4u4$1$Cav@news.chmurka.net>
    <rhvr0c$7be$1$horizn@news.chmurka.net>
    <rhvt7d$8de$2$Cav@news.chmurka.net> <rhvvs1$9o5$1$Adam@news.chmurka.net>
    <ri00ik$a25$1$Cav@news.chmurka.net>

    W dniu 2020-08-24 o 11:17, Cavallino pisze:

    > Nie bardzo rozumiem, dlaczego miałby pracować inaczej?
    > Czas i temperatura do utrzymania się nie zmienia.

    Temperatura do uzyskania - więc ciepło ze środka auta należy odprowadzić
    za pomocą pompy ciepła, czyli układu klimatyzacji. Ale im większa
    różnica temperatur przy skraplaczu tym lepsza sprawność układu.
    Na trasie pomaga opływ wiatru oraz z reguły niższa temperatura, niż w
    przypadku miejskiej ulicy oświetlonej słońcem, gdzie potrafi czasem być
    sporo powyżej 50 stopni C.
    Taka analogia: lodówka postawiona w chłodnym pomieszczeniu ma "lepiej" -
    kompresor (czy tam peltiera, gaz, itp) włącza rzadziej, niż gdy stoi w
    mocno nagrzanym pomieszczeniu.
    Widać to w przypadku chłodziarek kamperowych czy samochodowych.

    > Nie.

    > Przy trasie po autostradach/ekspresówkach i częściowo drodze krajowej
    > odzyskał ponad 5 kWh, przy zużyciu (szacuję) ogólnym 60 kWh - czyli 10%.
    > Przy górkach odzyskałby ilościowo znacznie więcej, ale też i zużycie na
    > wjazdy byłoby większe, więc bilans byłby gorszy (straty muszą być, bo
    > nie odzyskasz 100% energii, choćby z racji sprawności układu).
    > Więc nie rajcowałbym się tym specjalnie.

    Straty muszą być, to oczywiste. Dlatego hybryda czy elektryk najlepiej
    sprawdzają się w ruchu miejskim, gdzie co chwilę trzeba się zatrzymać
    bądź hamować.
    Dlatego coraz bardziej wkurza mnie pedał hamulca ;) - w moim przypadku
    to tylko strata energii. Dlatego myślę (aktualnie) o PHEV.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam