eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLadowanie › Re: Ladowanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.152.121.24
    6!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ladowanie
    Date: Tue, 25 Aug 2020 09:25:39 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <ri2edj$nng$1$Adam@news.chmurka.net>
    References: <5f365f60$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    <rhjqcu$bhn$1$Cav@news.chmurka.net>
    <rhjtnk$doa$1$horizn@news.chmurka.net>
    <rhk4sp$hu9$1$Cav@news.chmurka.net>
    <rhlaoo$7tg$1$horizn@news.chmurka.net> <68xhv355bxrv$.dlg@myjk.org>
    <rhlkls$d0q$1$horizn@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <rhlnjc$ejo$1$horizn@news.chmurka.net> <10lcwiw6m2pdo$.dlg@myjk.org>
    <rhlut1$inf$1$horizn@news.chmurka.net> <twi3vm3x1hfj$.dlg@myjk.org>
    <5f3f9166$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <rhp098$bo4$2$Cav@news.chmurka.net>
    <5f4292d5$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <rhvk0e$3fv$2$Cav@news.chmurka.net>
    <5f43591c$0$17353$65785112@news.neostrada.pl>
    <rhvmg7$4u4$1$Cav@news.chmurka.net>
    <rhvr0c$7be$1$horizn@news.chmurka.net>
    <5f437f86$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <rhvvjd$9ht$1$Adam@news.chmurka.net> <y...@m...org>
    NNTP-Posting-Host: 185.152.121.246
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Tue, 25 Aug 2020 07:25:39 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Adam";
    posting-host="185.152.121.246"; logging-data="24304";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.11.0
    In-Reply-To: <y...@m...org>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2683221
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-08-24 o 21:14, Myjk pisze:
    > Mon, 24 Aug 2020 11:00:29 +0200, Adam
    >
    >> Wymyśliłeś Outlandera PHEV ;)
    >
    > Outlander ma wielki silnik 2 litrowy. Ten silnik służy, jak słusznie
    > poniżej zauważasz, także do napędu samochodu jak braknie energii, a także
    > jak się chce mocniej przyśpieszyć. To nie jest jak mniemam sytuacja o
    > której pisał T.

    Ale pracuje w cyklu Atkinsona. Najczęściej (o ile nie potrzeba aktualnie
    większej mocy) w stałych obrotach.
    Ponadto jest to silnik wolnossący, bez żadnych "udziwnień".

    >
    >> Outlander napędzany jest głównie silnikami elektrycznymi, ale w pewnym
    >> zakresie prędkości (od ok. 80 do ok. 150 km/h) silnik spalinowy może być
    >> dołączany przez sprzęgło i dopędzać przednią oś.
    >
    > Silnik załącza się także jak potrzeba większej mocy, a przed osiagnięciem
    > (konkretnie) 70/h. Niejednokrotnie za to piętnowałem Mitsu i Outlandera, bo

    Niewiele poniżej - tam jest tylko sprzęgło, nie ma skrzyni biegów. Więc
    nie może niżej startować ze względów konstrukcyjnych - obroty silnika
    były by zbyt małe, aby silnik pracował w efektywnym (i mechanicznie
    bezpiecznym) zakresie obrotów.

    > zamiast dołożyć w poliftach więcej akumulatorów (w końcu po to ludzie
    > kupują PHEVa aby na prądzie głównie jeździć) i przekierować z nich moc na
    > aku, to dowalili silnik 2,4. Totalny absurd jak dla mnie. Zabili ten
    > samochód takim podejściem do tematu.
    >
    > Ja bym wolał większe baterie (min. 100km w zimie), mniejszy silnik
    > spalinowy, taki który pozwoli się w razie konieczności wolniej, już bez
    > szaleństw, dotoczyć do miejsca przeznaczenia (czy do ładowarki).
    >

    Ludzie modują baterie w pierwszych wersjach PHEVa. Natomiast nic mi nie
    wiadomo, aby ktoś przekroczył zasięg 100 km.
    W Australii ktoś mocniej kombinował, ale zdaje się porzucił temat.

    Dla mnie optymalnie było by co najmniej 250km na prądzie. Ale ja trochę
    jeżdżę w trasach.

    Subiektywnie na chwilę obecną nie widzę nic lepszego od Outlanera PHEV.
    Dla mnie nieco za mały, ma duże problemy na śniegu, ale podoba mi się,
    że można cichutko ruszyć, cichutko dojechać ostatni odcinek. Nawet
    silnik jak się uruchomi, to niewiele słychać.
    Oczywiście są jeszcze zdecydowanie cichsze autka - np Lexus LS600h, w
    którym można szeptem rozmawiać przy prędkościach "niemieckich", ale to
    już zupełnie inny segment pojazdów.

    Gdyby tylko ichnią debilną nawigację dało się wymienić na Automapę lub
    coś podobnego, to już było by nieźle. Ale przynajmniej jest dojście do
    kompa, można sobie ustawiać różne rzeczy, jak np. światła dzienne,
    blokowanie drzwi, spryskiwacze, oświetlenie wnętrza.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: