    Date: Wed, 5 Oct 2022 23:44:38 +0200
    Subject: Re: Ładowanie LiFePO4 zasilaczem
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 17.09.2022 o 11:55, heby pisze:
    > Cześć.
    >
    > Mam akku 33Ah/12V LiFePO4. Akumulator ma wbudowany BMS.
    >
    > Tak sobie pomyślałem, że skoro ten BMS jest, to może restrykcje na
    > ładowarkę nie muszą być takie straszne i zwykły zasilacz impulsowy 12V
    > podkręcony do 3*4.2V byłby ok? Mam takie ,które nie wyłaczą się przy
    > przeciązeniu, tylko stabilizują prąd na wartości max.
    >
    > Jakiś problem z takim rozwiązaniem? Może nie wolno uzywać takich
    > zasilaczby z akku z BMSem? Producent nie chwali się co to za BMS.
    >
    > Dedykowane ładowarki LiFePO4 są drogie i wydają się być przystosowane do
> [...]
    Nie wiem, dlaczego się uparłeś na impulsowy i podkręcanie. Stare sposoby
    są ciągle żywe, czyli transformatorowe ładowarki, dobrane do parametrów
    zwykłego kwasowca + dodatkowa kontrola dla ładowania czegokolwiek
    dostępna w modułach na Allegro. Transformatorowiec ma to do siebie, że
    NIGDY nie wariuje, co czyni go bardzo bezpiecznym. Reszta do dobrania.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>