  • Data: 2022-05-16 11:51:37
    Temat: Re: Ładowarki z azotku galu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > No coz, farelka wydmuchuje 1.5kW, czy nawet 2kW, ale wydmuch jest
    > cokolwiek gorący.

    > 20 lat temu byla potrzeba na takie moce?
    > No, jakie "kosmiczne" radiatory sie juz pojawialy.

    Pamiętam mojego pierwszego peceta XT. Zasilacz wydmuchiwał powietrze nie
    tak gorące jak z farelki, ale ciepłe jak z suszarki do włosów na niskim
    biegu. Żaden scalak na płycie głównej ani na kartach nie miał radiatora.
    Ale było ich w sumie ponad setka, więc wespół w zespół mogły trochę podgrzać
    atmosferę. Dysk był ciepły, a powierzchnię miał sporą, bo pięciocalowy i
    gruby do tego. Podejrzewam, że niskosprawny zasilacz też swoje do wiatraka
    dokładał.

    --
    Jarek