  • Data: 2009-08-05 09:32:21
    Temat: Re: Laickie pytanie.
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ici" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:h5a5m8$chq$1@news.onet.pl...

    > Można powiedzieć, że trzeba się mocno napracować, żeby uszkodzić drogi i
    > dobry zasilacz.

    Racja, ale bywają wyjątki. Mi się udało i wydaje mi się, że się dużo nie
    napracowałem, wręcz starałem się, aby moje eksperymenty nie były groźne dla
    zasilacza.
    - zasilacz ustawiony na 5V i zasilający jakiś jeden scalak (+100uF + 100nF),
    - przewód minus przedłużony o jakieś 20 cm.
    - przerobiona zapalarka piezo podłączona jedną elektrodą tam gdzie minus
    scalaka.
    - iskra do tego przedłużonego przewodu (ten sam drut co podłączona
    elektroda).
    Obwód ESD był zamknięty poza zasilaczem, jedynie minus był wspólny.
    Wydawało mi się, że to co może dojść do zasilacza nie może być dla niego
    groźne, ale się myliłem.
    P.G.