  • Data: 2016-02-17 18:48:24
    Temat: Re: Li-yon - czy wymagają formowania?
    Od: JaNus <bez@adresu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-02-17 o 10:29, ks pisze:

    > Na poparcie każdej wersji którą sobie wymyślisz znajdziesz wywody
    > gdzieś w internecie.

    Jest też sporo zwolenników płaskiej Ziemi

    > Obecnie formowanie jest używane przez
    > producentów/sprzedawców baterii do nieuwzględniania reklamacji :)

    W to jestem w stanie uwierzyć.

    > samsung i5700
    > Potrafił wyłączyć się np przy 70% baterii, po czym udało się
    > go włączyć i pokazując cały czas 0% chodził jeszcze kilka dni (z
    > komunikatami, że bateria słaba). Unormowało się dopiero po
    > czyszczeniu statystyk baterii i paru cyklach 0-100%.

    Czyli zakładasz, że to nie tyle ogniwo było winne, ale ładowarka? Chyba
    tak właśnie.

    > Była jeszcze Nokia 6500 z niezrozumiałym dla mnie
    > zachowaniem: nie potrafiła doładować porządnie baterii - naładowanie
    > akku w ładowarce DIY do li-ion powodowało znacząco dłuższe czasy
    > pracy w telefonie na kilka miesięcy... (po tym jednym naładowaniu na
    > zewnątrz telefon ładował ok przez następne kilkadziesiąt cykli - może
    > miał ładowanie ograniczone jakimś timerem?)

    Powyżej Olaf Frikiov Skiorvensen podał linka do informacji, z której
    wynikało, że jeden ze styków na aku - prowadzi do opornika, którego
    wartość określa (na użytek ładowarki) m.in. przybliżoną pojemność
    ogniwa. Jeśli coś tu producent skopał, i opór był nieadekwatny - to on
    oszukiwał jedną ładowarkę, która ową informację sczytywała, a nie miał
    wpływu na inną, która jej nie używała wcale.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!