    From: PiteR <e...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Luzy zaworowe
    Date: Thu, 20 Jan 2022 20:34:27 GMT

    in <news:ssc5ur$e7p$2@gioia.aioe.org>
    user trybun pisze tak:

    > W mechanice na tyle jestem mocny że w Polonezie czy Hondzie Accord
    > mogę sam wyregulować., ale tu chyba  d..a zimna, to zupełnie inna
    > robota niż regulacja płytkowa czy szczelinomierz i klucz.
    >
    > Pytanie tylko czy te zabiegi z olejami nie wyjdą drożej niż wizyta
    > w warsztacie?

    Jeśli zdejmiesz pokrywę zaworów to możesz ugnieść popychacze jakimś
    kijkiem i porównać je między sobą. na jutubku zobacz jak wykryć
    stukający i wymoczyć brud ze środka.

    Warsztat i wymiana popychaczy to ostateczność.
    Mogą ci zepsuć jeszcze gorzej niż jest.

    Zmieniaj olej do skutku. Stukający olej zostanie na dolewki.

    Ja znalazłem dla golfa Mobil 15W40 który uciszył stukanie
    po Shell Helix.

    a do pastucha używam Mobil 5W40 choć nie stuka jeszcze.

    Kupiłem kilka Elf i Castrol po taniości na promocjach ale nie
    zaryzykuję ich wlania bo jak zacznie stukać to się wk.
    bardziej niż wydanie 100zł za następny Mobil.

    i filtr jest istotny.
    taki co długo świeci lampka może sprowokować stukanie.
    Mann mi nie sprawia problemów.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem