  • 1. Data: 2022-01-19 13:42:13
    Temat: Luzy zaworowe
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W jednym z moich aut zaczęło być słyszalne klekotanie zaworu. Auto ma
    hydrauliczną kompensację luzów zaworowych. Czy można taki klekoczący
    zawór wyregulować ręcznie w własnym zakresie czy konieczna wizyta w
    warsztacie i przygotowanie się na większe wydatki?

  • 2. Data: 2022-01-19 14:41:19
    Temat: Re: Luzy zaworowe
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 19 Jan 2022 13:42:13 +0100, w <ss90v4$1kop$1@gioia.aioe.org>, trybun
    <M...@j...cb> napisał(-a):

> [...]
    > zawór wyregulować ręcznie w własnym zakresie czy konieczna wizyta w
    > warsztacie i przygotowanie się na większe wydatki?

    U mnie klekotało, to zmieniłem olej i problem od ręki ustąpił.

  • 3. Data: 2022-01-19 15:51:58
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 19.01.2022 13:42, trybun wrote:

> [...]
    > zawór wyregulować ręcznie w własnym zakresie czy konieczna wizyta w
    > warsztacie i przygotowanie się na większe wydatki?

    Popychacze hydrauliczne są właśnie po to, aby automatycznie zapewnić
    optymalny luz i nie bawić się żadne ręczne kasowanie luzów. Wizyta w
    warsztacie nie jest konieczna, ale to zależy od tego jak się czujesz w
    mechanice i zapewne od tego jaki masz konkretnie silnik. W zwykłych
    autach dla pospólstwa z poprzecznie umieszczonymi silnikami dostęp do
    popychaczy powinien być stosunkowo prosty. Nie trzeba podnośnika,
    jedynie pewnie blokada rozrządu i klucz (bądź kucze) dynamometryczny do
    poprawnego skręcania wałków będzie potrzebny.

    W każdym razie, tak jak napisał radekp, ja bym spróbował po prostu
    wymienić olej. Ale najpierw zrobił płukankę! Albo nawet dwie - po tej
    pierwszej wymienił filtr na najtańszy, ale nowy, zalał silnik jakimś
    marketowym olejem silnikowym i wypłukał jeszcze raz.

  • 4. Data: 2022-01-20 18:23:19
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 19.01.2022 o 14:41, r...@k...pl pisze:

    > U mnie klekotało, to zmieniłem olej i problem od ręki ustąpił.

    Wymiana oleju nic nie dała.

  • 5. Data: 2022-01-20 18:25:48
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 19.01.2022 o 15:51, JDX pisze:

> [...]
    > pierwszej wymienił filtr na najtańszy, ale nowy, zalał silnik jakimś
    > marketowym olejem silnikowym i wypłukał jeszcze raz.

    W mechanice na tyle jestem mocny że w Polonezie czy Hondzie Accord mogę
    sam wyregulować., ale tu chyba  d..a zimna, to zupełnie inna robota niż
    regulacja płytkowa czy szczelinomierz i klucz.

    Pytanie tylko czy te zabiegi z olejami nie wyjdą drożej niż wizyta w
    warsztacie?

  • 6. Data: 2022-01-20 20:29:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 20.01.2022 o 18:25, trybun pisze:
    > Pytanie tylko czy te zabiegi z olejami nie wyjdą drożej niż wizyta w
    > warsztacie?
    U mnie przy zimnym silniku klekotał jeden popychacz i uciszał się po
    nagrzaniu. Zmieniłem olej licząc na to, że przez rok będzie spokój, a tu
    już trzeci rok mija i nie klekocze. Olej z opisem Max Life do silników z
    dużym przebiegiem. Kosztuje tyle samo, co inne oleje. Mam wrażenie, że
    ogólnie silnik pracuje także lepiej na tym oleju.
    Jacek

  • 7. Data: 2022-01-20 21:34:27
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:ssc5ur$e7p$2@gioia.aioe.org>
    user trybun pisze tak:

> [...]
    > robota niż regulacja płytkowa czy szczelinomierz i klucz.
    >
    > Pytanie tylko czy te zabiegi z olejami nie wyjdą drożej niż wizyta

    Jeśli zdejmiesz pokrywę zaworów to możesz ugnieść popychacze jakimś
    kijkiem i porównać je między sobą. na jutubku zobacz jak wykryć
    stukający i wymoczyć brud ze środka.

    Warsztat i wymiana popychaczy to ostateczność.
    Mogą ci zepsuć jeszcze gorzej niż jest.

    Zmieniaj olej do skutku. Stukający olej zostanie na dolewki.

    Ja znalazłem dla golfa Mobil 15W40 który uciszył stukanie
    po Shell Helix.

    a do pastucha używam Mobil 5W40 choć nie stuka jeszcze.

    Kupiłem kilka Elf i Castrol po taniości na promocjach ale nie
    zaryzykuję ich wlania bo jak zacznie stukać to się wk.
    bardziej niż wydanie 100zł za następny Mobil.

    i filtr jest istotny.
    taki co długo świeci lampka może sprowokować stukanie.
    Mann mi nie sprawia problemów.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 8. Data: 2022-01-21 08:45:45
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 20.01.2022 18:25, trybun wrote:
    [...]
    > Pytanie tylko czy te zabiegi z olejami nie wyjdą drożej niż wizyta w
    > warsztacie?

    Za najtańszy olej, filtr i płukankę w 100-120 zł powinieneś się
    zmieścić. Z kolei popychacze to koszt 50 zł za sztukę (ze trzy lata temu
    najtańszy popychacz do mojego gruza kosztował 21-22 zł, lepsze 50-60).
    No i musisz to pomnożyć przez 16 (a przynajmniej 12 :-) ), bo nie sądzę,
    aby jakikolwiek szanujący się mechanik bawił się w partyzantkę typu
    poszukiwanie i wymiana jednego popychacza. Plus oczywiście robocizna.

  • 9. Data: 2022-01-22 11:16:09
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 20.01.2022 o 20:29, Jacek pisze:
> [...]
    > silników z dużym przebiegiem. Kosztuje tyle samo, co inne oleje. Mam
    > wrażenie, że ogólnie silnik pracuje także lepiej na tym oleju.

    U mnie z kolei nic się nie zmieniło. Olej wymieniłem na teoretycznie
    lepszy, bo pełny syntetyk, a wcześniej był mieszaniec. a jak klekotał
    tak klekocze. Czy wlanie czegoś z naprawdę wysokiej półki coś zmieni?
    Kierownikiem jestem od kilkudziesięciu lat, wymiany olejów, poza okresem
    gwarancyjnym, w własnym zakresie, ale jakoś nie zdołałem zaobserwować
    dobroczynnego oddziaływania drogich olejów na swoje auta.

  • 10. Data: 2022-01-22 11:20:14
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 21.01.2022 o 08:45, JDX pisze:
> [...]
    > nie sądzę, aby jakikolwiek szanujący się mechanik bawił się w
    > partyzantkę typu poszukiwanie i wymiana jednego popychacza. Plus

     No niestety, przy takiej operacji w warsztacie należy się liczyć
    porządnym wydrenowaniem kieszeni..  A mechanik nie musi się szanować,
    wystarczy jak moje zasoby finansowe będzie szanował..?