  • Data: 2023-02-09 01:02:12
    Temat: Re: MERA-400 i "złośliwe" zabezpieczenie a'la DRM
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 8 Feb 2023 17:09:50 +0100, nadir napisał(a):

    > Biorąc pod uwagę moc obliczeniową, to byle smartfon obecnie ma
    > nieporównywalnie większą moc niż ta MERA. Więc na bank te same dane
    > szybciej obrobi współczesny klaster niż MERA, ale tak naprawdę wszystko
    > sprowadza się do oprogramowania i jego wykorzystania. Spierdolić można
    > każdy projekt i/lub jego wykonanie.
    > Zapytałeś na początku jak można było bez myszki i GUI? No można było,
    > dziś też można, nadal, na przykład, "poważne" routery obchodzą się bez
    > obu powyższych przy konfiguracji, i też działają. Że o umiłowaniu do
    > konsoli/terminala przez niektórych administratorów nie wspomnę.

    Swego czasu była "kultura programowania". Ponadto prawie wszystko pisało
    się "z palca", nie było bibliotek.
    Teraz programowanie często polega na wtykaniu dziesiątek bibliotek, czasem
    nadmiarowo. Mało kto bawi się w optymalizację kodu. Zresztą optymalizacja
    nie zawsze ma sens, bo kompilator i tak robi po swojemu.

    W pewnej książce czytałem o jakimś amerykańskim projekcie do dużej bazy
    danych - może telefoniczna, może coś innego. Programista próbował
    zoptymalizować otwieranie poszczególnych kartotek osobowych. Po wielu
    próbach okazało się, że najszybciej idzie otwieranie, jeśli poszczególne
    pliki są rozłożone w osobnych katalogach odpowiadającym poszczególnym
    rekordom.
    Oczywiście powyższe było osadzone w ówczesnych realiach sprzętowych i
    programowych - ale chodzi mi o "dopieszczanie" programu.

    A aktualnie do jednej z gorszych wersji SQL - czyli MS-SQL to ludzie piszą
    pętle w pętli, wrzucają dane binarne - np. PDF-y czy inne jpg, deklarują
    varchar(255) dla kodu produktu, który jest kilkuznakowy, itd itp.

    Pomijam już milczeniem bazę danych serwera Exchanhe, która (jeśli się
    jedzie na ustawieniach domyślnych) to zajmuje dziesiątki terabajtów. I
    wystarczy cokolwiek, by ją uwalić.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam