    Date: Sun, 12 Feb 2023 13:08:46 +0100
    Subject: Re: MERA-400 i "złośliwe" zabezpieczenie a'la DRM
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <1...@4...net>
    <63e58570$0$19615$65785112@news.neostrada.pl>
    <9569499724$20230210090633@squadack.com>
    <1...@4...net>
    <63e6387d$0$9598$65785112@news.neostrada.pl>
    <1125487599$20230210142837@squadack.com>
    <63e675fc$0$19625$65785112@news.neostrada.pl>
    <6182563544$20230212113619@squadack.com>
    From: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.02.2023 o 11:36, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Bzdury opowiadasz. Każdy sklep był zobowiązany przyjąć czek. I w
    > większości nie było z tym problemu.

    A gdzie ja napisałem, że nie miał obowiązku przyjąć i był z tym jakiś
    problem?
    To czeki u nas się nie przyjęły w powszechnym użyciu, choć sam ich
    używałem, ale to dopiero w latach 90' i pamiętam ile z tym było ceregieli.
    W USA do dziś ludziom wypłata czekiem przychodzi, a u nas jakoś nikt się
    nie chce w to bawić.

    > Czyli jak czegoś nie pamiętasz, to tego nie było?

    No i po co konfabulujesz? Nie napisałem, że nie było, tylko; "nie
    pamiętam żeby powszechnie ich używano"

    > I znów to samo - nie widziałem - nie istniało. Jak dziecko.

    I vice versa, Ty używałeś, to używały miliony.
    No to pochwal się ile zakupów Ty, rodzina, znajomi zrobiliście przy
    pomocy czeków, a ile gotówką, w latach 70'-80'?

    > Ale po co do banku? Czeki można było realizować na poczcie.

    No i co z tego? Po co latać na Pocztę czy do Banku, jak do pracy
    chodziło się codziennie i na miejscu dostawałeś gotówkę do łapy.

    Poza tym przy miernej ilości sklepów i jeszcze mniejszym asortymencie
    zaliczanie kolejnego punktu(bank lub poczta), często nie po drodze, to
    była po prostu strata czasu.
    No ale nikt nie broni nikomu używać czeków nawet dziś. Masz, używasz?