  • Data: 2023-02-14 13:03:24
    Temat: Re: MERA-400 i "złośliwe" zabezpieczenie a'la DRM
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2023-02-13 o 21:41, ąćęłńóśźż pisze:

    > I chyba po siedmiu czy dziewięciu latach

    U nas w domu telefon pojawił się już 19,5 roku po złożeniu wniosku.

    > I znów po jakimś czasie potrzebowałem internet (wówczas wdzwaniany
    > modemem na 0202122), okazało sie że na PCM to bardzo kiepsko lata (chyba
    > 14400 max),

    Pierwsze podłączenie do internetu mieliśmy przez modem 2400.
    Dało się pewnie szybciej, ale akurat taki modem od kogoś dostaliśmy i
    tymczasowo wystarczał.

    > Co do Mery

    Na Mera-400 robiłem dyplom (w 1983 na Politechnice Gdańskiej ani jeden
    temat dyplomu nie dotyczył mikroprocesorów i bardzo mało tematów miało
    jakikolwiek związek z komputerem).
    Korzystając z tego, że miałem indywidualny dostęp do Mery wygenerowałem
    sobie kilka stron tablic indukcyjności cewek powietrznych (4 zmienne:
    średnica drutu, wewnętrzna średnica uzwojenia, liczba zwoi, skok
    uwojenia). Przydały się tylko kilka razy (np. jakieś konwertery FM
    kiedyś robiłem).
    P.G.