  • Data: 2021-12-12 21:06:07
    Temat: Re: MObywatel
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Niech wypuszczą od razu "aktualne" i nie zmieniają zasad korzystania.
    niech wypuszczą auto które nie rdzewieje. co Ty na to? Na początku był
    tylko dowód osobisty, teraz mamy więce dokumentów. jak to mieli zrobić?
    Od razu wszystkie i działające na systemie który google wyprodukuje za
    10 lat? Gadasz jakbyś się nagle teleportował z przed 100lat.
    > Lepiej niech "aktualizują" nawierzchnię jezdni...
    to nie ma związku. Ci od akutalizacji nigdy na oczy nie widzieli tych od
    nawierzchni
    >  Dla płatności kartami jest alternatywa - inne systemy i gotówka.
    >  Chodzi o narzędzie, które daje dostęp do procedur urzędowych.
    > Dlaczego jakaś firma miałaby to zrobić bardziej pewnie. Jeśli
    > stosować tę samą technikę to co za różnica.
    > Hasło: nośnik niemodyfikowalny i kabelek... działało. Może jeszcze nie
    > na smartfony. Dziś są klucze prywatny/publiczny do podpisu.
    Nie widzę związku.

    > Niezupełnie. Gdyby była prywatna, na prywatnym gruncie, bez żadnych
    > państwowych dotacji - róbta co chceta.
    > Ale takich nie pozwoliliby zbudować i używać, nawet głupiej
    > jednopasmowej obwodnicy miasteczka.
    3 linijki w których niczego nie wyjaśniłeś. masz jakieś zdanie, czy po
    porostu nie zgadzasz się z niczym dla zasady. autostrada dla użytkownika
    jest drogą prywatną. tyle ze przepisy ruchu drogowego mają wyzszość nad
    prawem własności. ale jak widzisz na odcinku katowice kraków moga być
    ograniczenia do 40stu, zamkniete pasy i... możesz im skoczyć.

    > Ile kosztuje smartfon do przejazdu autostradą? Może się zdarzyć, że
    > samochód zdatny do przejazdu autostradą będzie kosztował mniej.
    nie chciałem tego pisać, ale nie dajesz mi wyboru. a ile koszutje
    windows w Twoim komputerze? W komputerach dzieci na zajęciach zdalnych?
    No jakoś nie ma problemu, mimo ze uczniowi dalej do posiadania laptopa,
    niż posiadaczowi samochodu do zapłacenia 20zł za przejazd

    > Wady: brak anonimowości,
    jak masz telefon, kartę płatniczą, pracujesz legalnie - nie jesteś
    anonimowy. Gdyby ktoś chciał zrobić ci krzywdę, wektor ataku całkowicie
    pominie przejazd autostradą. Raczej będzie sprawdzał facebooka, rozkład
    dnia, śmietnik...
    > możliwość śledzenia pojazdu,
    wynika z tego że masz tablice rejestracyjną, płacisz kartą, masz
    włączony telefon. o ile nic się nie zmieniło, to wjeżdżasz w katowicach
    na autostradę NIE meldujesz sie w krakowie i tyle ze śledzenia.
    zjechałeś w jaworznie....

    > konieczność
    > posiadania dodatkowych gadżetów,
    NIE!!!! Mozesz nie mieć telefonu, pracy, konta w banku, karty
    płatniczej i zapłacić banknotami/monetami za bilet na stacji benzynowej.

    > SMS-em można zapłacić?

    wolałbym nie, bo to podnosi koszt. Nie wspominając o tym że dane
    przekazujesz kolejnemu pośrednikowi, musisz miec telefon, on zgrubnie
    lokalizuje....

    ToMasz