    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: MPPT a generator wiatrowy
    Date: Mon, 5 Oct 2020 08:53:35 +0200

    > dla optymalnej sprawności moc oddawana przez generator wiatrowy powinna być
    proporcjonalna do trzeciej potęgi prędkości obrotowej. Szkoda że nie do kwadratu

    Albo Ty jeszcze nie wiesz o czym piszesz, albo ja kompletnie nie wiem o
    czym Ty piszesz.
    Masz już wiatrak i generator/prądnice? Jeśli załadasz ze uzyskasz
    powiedzmy 1 kilowat w dobrych warunkach i zacznie mocniej wiać,
    dostaniesz 1.3 kilowata to co za problem ze wtedy prędkość obrotowa
    bedzie nieoptymalna do wytwarzanej mocy? Pytałem o wiatrak, bo w dużych
    uchylają się łopaty jak jest za duży wiatr. w pionowym wiatraku można to
    stosunkowo łatwo zrobić, ale w klasycznym, w warunkach domowych - to już
    jest rzeźba na wysokim poziomie.

    Bateria słoneczna 1x1.5metra daje ok 200wat. jaki Ty masz ten dach skoro
    jest za mały?

    ToMasz