    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Małe Pi ale z dyskiem mSata/M.2
    Date: Thu, 13 Aug 2020 16:03:57 +0200
    <rh0qi3$vpi$1@dont-email.me> <rh0tud$3u7$1$horizn@news.chmurka.net>
    <rh11lq$bg3$1@dont-email.me> <rh1bmq$aph$1$horizn@news.chmurka.net>
    <rh1cvq$j4v$1@dont-email.me> <20200813081451.053db3af@mateusz>
    <rh2ng1$dtj$1@dont-email.me> <20200813090101.295cbf93@mateusz>
    <rh2qlt$ucn$1@dont-email.me> <20200813112735.144f6562@mateusz>
    <rh31og$6g3$1@dont-email.me> <20200813140205.77f7a431@mateusz>
    <rh3cdh$4tt$1@dont-email.me>
    <5f353b63$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <rh3eot$j64$1@dont-email.me> <20200813154541.67007202@mateusz>

    On 13/08/2020 15:45, Mateusz Viste wrote:
    > Zmiana obudowy to nie jest żadna regresja.

    Ok, czyli jednak relaksujesz.

    > również nie. Była kwestia tego composite - to już faktycznie tak (sam z
    > niego korzystałem), aczkolwiek w dobie powszechnego hdmi wydaje się to
    > racjonalnym krokiem, nieco na wzór znikającego floppy w Apple, lata
    > temu.

    Zaś na wzór nowoczesnej technologi WiFi majacej już przeciez ponad
    tydzień, nie wydaje Ci sie stosowne dodanie pola lutowniczego pod
    gniazdko U.Fl skoro ono już tam prawie jest? Czy jednak to troche zbyt
    awangardowe aby było coś i użyteczne i tanie zamaist stada hackerów
    piłujących soldermaski i tak?

    Zaznaczam że ono jest w takiej pozycji że nawet cięzko stwiedzić że jest
    "usuneli". Ono jest tam kompletnie bez sensu, coś z gatunku "a sprawdzę
    sobie jeszcze funkcje do stawiania elementów na płyce, o! a jak się
    usuwa? A nie, już po 16".

    > Wyłącznie w roszczeniowych oczach. Przy czym o regresji pisałem - o ile
    > dobrze pamiętam - nie w kontekście U.Fl, tylko twojego wynalazku pt.

    Ale dyskutujesz w odgałęzieniu o U.Fl.

    > "BIOSowy shell szeregowy do kontroli zasilania".

    To tylko taki detal pokazujacy że może by i coś można zrobić, ale po co
    się wysilać, to tylko do machania rączką robota.

    > No i ryzyko regresji to
    > tylko jeden aspekt, implementacja, testowanie i support kolejne.

    Widziałeś kiedyś jakiś *support* dla Pi od producenta? Sam jesteś
    supportem dla siebie. Nie gadaj od rzeczy że produkując kiepski hardware
    ponoszą koszty jego supportu. Nie ponoszą. Mają to w nosie. Pi4 ma
    padajacy stabilizator "i co nam pan zrobi". Pytałem czy wymienią mi mój
    egzemplarz na pozbawiony wady. Nie odpisali. Support, proszę Ciebie,
    support w samej esencji.

    > najdoskonalsze RPi w tej samej cenie.

    Podobają mi się te "ostateczne argumenty" z okolic: jak Ci się nie
    podoba silnik w samochodzie to zrób sobie własny! One są takie
    niemożliwe do zbicia, takie przenikliwe i w ogóle cacy.

    Gdzie te czasy kiedy każda dyskusję kończył osię na słowie "Hilter"?
    Może to teraz właśnie jest "zrób sobie sam"? Grupy przeżywają jakąs
    degradację skoro pełno tu szeryfów mających pretensję że ktoś dyskutuje
    zamiast siedzieć cicho. Nawet jeśli to z pogranicza trolowania (czy
    bicia piany).