    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Małe Pi ale z dyskiem mSata/M.2
    Date: Thu, 13 Aug 2020 17:00:32 +0200
    <rh0qi3$vpi$1@dont-email.me> <rh0tud$3u7$1$horizn@news.chmurka.net>
    <rh11lq$bg3$1@dont-email.me> <rh1bmq$aph$1$horizn@news.chmurka.net>
    <rh1cvq$j4v$1@dont-email.me> <20200813081451.053db3af@mateusz>
    <rh2ng1$dtj$1@dont-email.me> <20200813090101.295cbf93@mateusz>
    <rh2qlt$ucn$1@dont-email.me> <20200813112735.144f6562@mateusz>
    <rh31og$6g3$1@dont-email.me> <20200813140205.77f7a431@mateusz>
    <rh3cdh$4tt$1@dont-email.me>
    <5f353b63$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <rh3eot$j64$1@dont-email.me> <20200813154541.67007202@mateusz>
    <rh3h8g$2hm$1@dont-email.me> <20200813165020.0ab200bf@mateusz>

    On 13/08/2020 16:50, Mateusz Viste wrote:
    > Twórcy pewnie uznali, że mało komu będzie potrzebne.

    Wątpie, wtedy by usuneli. Widze kilka scenariuszy:

    1) U.Fl było w prototypie ale zapomnieli
    2) Miało być U.Fl ale nie przeszło certyfikacji FCC/Wifi, stwierdzili
    jednak, h... tam, zasłonimy jedną nogę i nikt już tego nie wykorzysta, a
    falowody policzone
    3) Nie przeszło certyfikacji, ale "sciemnimy że nie ma a hackerzy i tak
    znajdą"

    Każdy punkt to kompromitacja.

    > prosta rzecz, ale na upartego tak wymyślać można by bez końca, a
    > miejsce na PCB przecież ograniczone. A że "prawie jest" - mogę się tylko
    > domyślać, że komuś przy prototypowaniu było takie pole potrzebne.

    Czyli że wersja finalna nawet nie sprzątniętą z detali debugowych? No
    ładna laurka :D

    > Mi w
    > kodzie też zdarza się zostawiać jakieś kawałki czegoś, co jest
    > nieaktywne ale co może mi się przydać przy pomiarach lub serwisie.

    Mi w kodzie zdarza się robić rózne rzeczy, ale jednak co produkcja to
    produkcja, a nie branch. Troche jak byś zrobił iphona z gniazdem DB9,
    ale z oberwanym pinem, żeby się nikt nie domyślił. Do debugu, jak by co.

    > Niejednokrotnie podkreślasz, że zrobiłbyś lepiej, sprawniej, fajniej i
    > w ogóle - zatem masz do tego wiedzę i doświadczenie.

    Nie. Widzę tylko że są stracone szane. Nie musisz mieć wiedzy ani
    doświadczenia aby zauważyć że wystające na 3 strony dziury w Pi Zero
    uniemożliwiają montaż tego w sposób kompaktowy, do jakiego ponoć ma to
    być przystosowane. Nie musisz być ekspertem aby zauważyć błedy
    projektowe Pi. To jest chyba najsmutniejsze.