  • Data: 2023-03-09 14:14:57
    Temat: Re: Malowanie klawiatury
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09/03/2023 12:14, Trybun wrote:
    > Ale skąd tu wiadomo że ma mały skok klawiszów?

    Nie wiadomo, ale jest spora szansa na mniejszy, niż w przypadku
    klawiatury cherry mx, gdzie skok klawisza ma 0.5cm i jest to norma dla
    klawiatur mechanicznych. Klawisze są w nich na tyle duże, aby te 0.5cm
    zmieścić wewnątrz klawisza.

    > W ogóle to jakiś
    > producent  uwzględnia ten parametr w specyfikacji?

    Jeśli kupujesz porządną klawiaturę mechaniczną, to tak. Wynika to ze
    specyfikacji używanych switchów, ich parametrów mechanicznych. nie bez
    powodu szukanie klawiatury do pracy zaczyna się od określenia jakiego
    typu switche są potrzebne: tactile, liniowe, z klikiem, płaskie,
    butterfly, membranowe itd.

    Ja używam kilku i zdecydowanie najlepiej pisze mi się na klawiaturze
    mechanicznej z dużym skokiem. Przejście na klawiatury laptopowe
    przypomina potem stukanie w deskę.

    > Generalnie to
    > klawiatury podświetlane mają większy skok od zwykłych.

    To ma małe znaczenie, diody są mikroskopijne. Znacznie większe jest to,
    na czym pracują, czyli sposób konstrukcji samego switcha. Jak kupujesz
    tani złom, to switche są "nijakie". Jak kupujesz drogi, to typ switcha
    jest zazwyczaj z firmy produkującej takie (np. Cherry AG czy Alps).