  • Data: 2023-03-10 23:44:56
    Temat: Re: [ot] Tłumaczenie srt
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 09/03/2023 12:16, Trybun wrote:
    > Mam tam konto i parę przeprowadzonych transakcji zakupowych, zawsze coś
    > było nie tak

    Mam inną statystykę, od nastu lat robie tam zakupy w ilości około 100
    paczek rocznie (ostatnio nawet więcej). Przypadki sporne to bardziej
    okolice jednego/dwóch % transakcji. Zazwyczaj związane z typowym
    Januszem Biznesu, które istnieją tak samo poza allegro, tylko, że na
    allegro jesteś na nieco innej pozycji: w razie co masz przestrzeń do
    dyskutowania i możliwośc zwracania pieniędzy bez użerania się z
    kretynami. Zaś "smart" powoduje, że za przesyłki >30zł nie płacę i mimo,
    że wydawało mi się to absurdalne jako koncepcja, to faktycznie, te ~100
    zakupów rocznie mam z darmową wysyłką już od kilku lat (dalej nie
    pojmuje jak się im to opłaca) płacąc jakieś grosze co rok. Darmowego
    kuriera zazwyczaj w tych samych sklepach poza allegro nie uświadczysz, a
    ceny podobne. To nie jest reklama, tylko najzwyczajniej statystyka
    mojego doświadczenia z punktu widzenia zwykłego klienta który z tego
    dość często korzysta. Ogólnie, musiałeś mieć ogromnego pecha lub było to
    15 lat temu, bo ja, przy takim przerobie paczek, mam najzwyczajniej
    problemy na poziomie nieistotnym, a kupuję tam praktycznie wszystko,
    poza może jedzeniem, ale to też się zmienia.

    Kupuje też dużo na aliexpress i tutaj również nie mam zastrzeżeń, a
    spory i zwracanie pieniędzy jest wręcz absurdalnie wygodne. Jedyny
    problem to ginące paczki, giną zazwyczaj na ostatniej prostej kiedy
    przechodzą kontrolę celną w PL i wpadają w czarną dziurę PP. Ale Ali ani
    razu, na naście, nie odmówił mi zwrotu pieniędzy za zgubiony towar.
    Gubienie paczek jest na poziomie ~5%. Przy takich ilościach w skali
    kraju oznacza to, że PP daje radę zgubić pewnie tira dziennie. Spory o
    towar pomylony czy złej jakosci są również nie większe niż 1-2%, choć w
    201x było tego znacznie wiecej. Obecnie kupuje tam nawet podzespoły
    elektroniczne i naprawdę kitajcom opłaca się jakoś magicznie wysłać mi 1
    tranzystor za 1.5zł z darmową wysyłką. Niepojęte.

    Zaryzykuję, że w ostatnich 10 latach znacząco wzrosła jakośc obsługi
    klienta online, na wszystkich platformach. To już nie te czasy, że
    kupowało się telefon i dostawało cegłę. Cięgle to jest możliwe, ale
    szanse na to masz znikome, sklepy na allegro dbają o wizerunek
    zdecydowanie bardziej niż 10 lat temu.