    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Malowanie stali nierdzewnej
    Date: Tue, 15 Mar 2022 13:53:16 +0100

    W dniu 15.03.2022 o 11:13, Konrad Anikiel pisze:
    > Znaczy płaskie blachy? Metodami kozacko-domowymi możesz to:
    > -wytrawić i spasywować (pickle and passivate) do powierzchni srebrzysto-białej,
    odciski palców się tego nie imają,
    > -elektrolitycznie utlenić na dowolny kolor, będzie połyskliwe ale jak dobierzesz
    kolor to może zamaskować palce,
    > -wieloma metodami poczernić, tu też jest wybór od matu do lustra,
    > -wypiaskować, wyśrutować różnymi materiałami od tłuczonego szkła do nierdzewnych
    kulek,
    > -oszlifować wibrościernie, różnym materiałem od jakichś korundowych kształtek
    spiekanych do pomielonych głąbów z kukurydzy,
    > -miejsce po miejscu oszlifować punktowo małą ściernicą elastyczną (dremelem)-
    wychodzi powierzchnia w kółka, popularna w przemyśle spożywczym,
    > -pomalować, typowo farbą epoksydową na podkładzie odpowiednim do nierdzewki.
    >
    > Baw się dobrze.
    Blachy mają powierzchnię szlifowaną (albo szczotkowaną) czyli maja
    podłużne "kreski". Nie mogę dać innej blachy, bo nie będzie pasować do
    innych sprzętów. Oglądam moją lodówkę Samsunga, która na oko wygląda
    identycznie, ale żadne paluchy się na niej nie odbijają. Chyba blacha
    jest lakierowana.

    Spróbuję, jak radzisz dać lakier epoksydowy, albo poliuretanowy i zobaczymy.
    Jacek