    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 2 Mar 2021 09:29:04 -0800 (PST)
    Subject: Re: Martwa płyta PC retro - od czego zacząć?
    From: - <s...@g...com>

    wtorek, 2 marca 2021 o 09:54:19 UTC-6 Atlantis napisał(a):
    > Miałem retro peceta z 486DX4 100 MHz. Czas przeszły użyty celowo...
    > Jego największym problemem był brzęczący wentylator w zasilaczu, więc
    > postanowiłem go wymienić na coś nowszego. Wymontowałem zasilacz,
    > wymieniłem wentylator, złożyłem. Zasilacz suszył pod obciążeniem
    > (CD-ROM). Zmierzyłem napięcia, które wydawały się ok. Jedynie linia 12V
    > miała trochę niższą wartość (około 11V) ale tak chyba było też wcześniej.
    >
    > Podłączyłem zasilacz do komputera i spróbowałem go uruchomić. I tutaj
    > niespodzianka - komputer nie reaguje. Przystąpiłem więc do odłączania
> [...]

    Ja bym zaczal od kondensatorow.
    Tam taktowanie jest niskie wiec jak masz znosny oscyloskop to bedziesz widzial jak
    wygladaja zbocza sygnalow i czy zegar dziala dobrze.

    Kiedys widzialem ze ludki narzekali tez na padajace kwarce. Nie pomne co je ubijalo
    ale mialy podobny syndrom jak elektrolity. Po jakims czasie im sie rezonans
    rozplywal.

    A poza tym zobacz czy plyta nie ma korozji, nic nie odpadlo, myszy ci nie na brudzily
    itp.
    Moze jakas zworke zle zalozyles albo glosniczek zwiera reset do masy ;)

    Odepnij pamiec i cpu, jak plyta dobra to popiszczy. Jak bedzie cisza to wiesz ze
    plyta. A jak sie odezwie to moze cpu mial zasniedziale styki. Podobnie z pamiecia,
    wyjac, wsadzic od nowa/wymienic na inna...