  • Data: 2021-03-04 18:36:48
    Temat: Re: Martwa płyta PC retro - od czego zacząć?
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 04/03/2021 18:11, - wrote:
    > Ale nadal nie rozumiem.

    Tu nie ma co rozumieć. To nie jest racjonalne.

    Są dwa podstawowe typy kolekcjonerstwa retro:

    1) Sentyment i tęskonota za młodością. Kiedyś nie miałeś takiego
    hardware, a teraz odchowałeś dzieci, masz 40+ i masę wolnego czasu.
    Potrzebują przypomnieć sobie zapach tworzywa, dziwęk starych dysków,
    dotyk klawiatury mechanicznej. Czują się wtedy troche jak dawniej, ale
    też wiele ze wspomnień jest odartych z mitycyzmu jak sobie przypominają
    mniej idealne problemy.

    Przykład: Kupiłem sobie do Amigi kartę turbo z 68030. Bo mogę. Nie
    miałem, nie było mnie stać. Teraz mam. Super. Ale nie staram się nikogo
    przekonywać że to sie mieści w ramach normy psychiatrycznej. To tylko
    sentyment i takie małe spełnienie marzeń które czekały 25 lat. Z tej
    samej przyczyny kupiłem w zeszły roku stację do C64. Też nie mam tego
    jak uzasadnić i nawet nie będę się starał.

    2) Kolekcjonerzy zawodowi - skupują wszystko co cenne i ma szanse na
    zysk. Często skupują sprzęt nieodpakowany/zafoliowany i taki
    odsprzedadzą dalej.

    Nie rozum. Akceptuj.