  • Data: 2021-03-03 07:41:10
    Temat: Re: Martwa płyta PC retro - od czego zacząć?
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 03/03/2021 00:03, Marcin Debowski wrote:
    > Zawsze dręczyło mnie pytanie - nie uszkodzi się czegos w ten sposób? Te
    > napięcia, które podaje miernik (typowy) są dla wszystkich takich układów
    > bezpieczne?

    Może nie dopisałem: na zasilaniu CPU i TTL/CMOS. Tam raczej niczego nie
    popsujesz, a zwarte tantale są na 99% wpięte właśnie w te linie.

    Zazwyczaj omomiarka w cyfrowym mierniku nie miewa wiecej jak 0.5V na
    wyjściu, więc i logiki nie popsujesz. Obawaiałbym się jednak obawiał się
    ładunków statycznych.