  • Data: 2021-03-04 18:11:00
    Temat: Re: Martwa płyta PC retro - od czego zacząć?
    Od: - <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 3 marca 2021 o 13:42:38 UTC-6 Atlantis napisał(a):

    > To już się dzieje. Wystarczy zajrzeć na grupy retrogmingowe na FB.
    > Sprzęt z epoki P2/P3 jest tam już dość powszechnie uważany za retro, a i
    > ceny samych płyt głównych i procesorów poszły ostatnio do góry. Tanieć
    > raczej nie będą. ;)

    Ja rozumiem hype na amige, nawet od biedy moge zrozumiec tan na c64 bo jak ktos
    kiedys mial commodore z magnetofonem to teraz moze sie pobawic zestawem ze stacja
    dyskow czy w koncu poszalec z action replayem.
    Moge zrozumiec jakies fascynacje konsolkami z dawnych czasow. Bo one po prostu
    dzialaja i nie trzeba emulowac.

    Ale retro PC? Toć to idiotyzm pierwszej wody!
    Tak jak hype na krzywe monitory!
    LATA trwalo aby dostac niemigajacy obraz z sensowna geometria i dobra
    rozdzielczoscia.

    A teraz ludzie kupuja monitory nie dosc ze krzywe, nie dosc ze mrugajace pwm-em to
    jeszcze mrugajace w czasie odswierzania obrazu bo grey-to-grey dla lcd jest kiepski
    wiec zeby sie nie mazalo przy tych 120Hz to sie mruga.

    LATA trwalo aby w takim doomie miec uczciwe 30fps. A tu ktos fascynuje sie budowa
    486.

    OK. Rozumiem ze to jest najwypasniejszy 486 jaki mozna sobie wyobrazic. 64MB ram
    (plyty czesto wiecej nie ogarnialy - chipset HX), jakies voodoo, uczciwy monitor
    wyciagajacy 120Hz, dobra dzwiekowka. Fajnie.
    Ale nadal nie rozumiem. To samo dziala lepiej na nowym kompie, czasem nawet bez
    emulacji/wirtualizacji...

    PS. Ostatnio na moim korpo lapku okazalo sie ze psone emuluje sie bez problemu a ps2
    wyciaga 70% wydajnosci w gran turismo. Na lepszym kompie mozna podbic emulator ps2 do
    3-4x rozdzielczosc natywna ps2 i 80-100fps...