-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!ecngs!feeder2.ecngs.de!178.20.174.213.MISMATCH!feeder1.fe
ed.usenet.farm!feed.usenet.farm!aioe.org!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.c
om!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!
unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Martwię się
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <rn1tvd$k7u$1@news.icm.edu.pl>
<5f9483f8$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5f955441$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5f9594d6$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
From: cef <c...@i...pl>
Date: Sun, 25 Oct 2020 19:53:06 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.12.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 87
Message-ID: <5f95c991$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
X-Trace: 1603651985 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 525 80.53.118.49:56607
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5196
X-Received-Body-CRC: 776733278
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2686764
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-10-25 o 18:59, Budzik pisze:
> Użytkownik cef c...@i...pl ...
>>> Dlatego napisałem ze to nie jest kwestia celów rzadu tylko celow
>>> wlascicieli stacji diagnostycznych.
>>> Czyzbym nie zaznaczył tego wystarczajaco dokładnie?
>>
>> Tego akurat nie zauważyłem, założyłem, że to ironia,
>> bo oni akurat niewiele zyskają.
>> Dostali jeszcze dodatkowe obowiązki typu archiwum foto,
>> więc pewnie zamiast zrobić ileś przeglądów, zrobią jakiś procent
>> normy.
>>
> Zartujesz? Przeciez podwojenie opłaty przy spoznieniu to był własnie
> jeden z postulatów włascicieli.
> Pamietaj, ze to ze ludzie beda przyjezdzac na przeglada wczesniej po to
> zeby nie przegapic daty to tez jest dla nich zysk.
Pamiętaj, że mniej więcej tylu przyjedzie wczesniej
ilu nie przyjedzie wcale.
>>> Rzadzacy stwierdzili tylko ze skoro jest grupa której zalezy
>>> (sprawdzic czy nie wujek ojciec, dziadek) to czemu nie przywalic
>>> obywatelom dodatkowej nic nie dajacej spolecznie kary. Bo tak!
>>>
>>>> Ja np mam takie auto, którym rzadko jeżdżę i zdarzało mi się
>>>> przegapić termin badań
>>>> nawet o kilka miesięcy. To teraz przekalkuluję, że nie opłaca
>>>> się przyjeżdżać
>>>> na badania miesiąc po termine, tylko poczekam dwa lata.
>>>> Kasa SKP straci a nie zyska, pośrednio budżet dostanie w d....
>>>> Czyli nie o tym myślał poseł jak uchwalał.
>>>>
>>> No mistrzostwo logiki watsonie.
>>> Odniosłes swoje nie jezdzace auto do sytuacji wielu osób ktore
>>> przyjada tydzien pozniej i zapłaca kare nie wiadomo za co...
>>
>> No niezupełnie, bo mam inne auto, którego stale uzywam,
>> a dodatkowo jeżdże nim po Europie i dbam o to, żeby kwity miało
>> aktualne. Uważam, że nie trzeba nawet specjalnie nic robić, żeby
>> utrzymać w terminie te badania, więc w przypadku
>> tych wielu osób, o których piszesz będzie to jakiś bodziec
>> (nie istotne czy to lobby SKP czy głupota posłów), żeby
>> ten tydzień wcześniej przyjechać a dla tych, którym badanie
>> nie jest potrzebne nic się nie zmieni, tylko SKP na tym stracą.
>> Akurat SKP wg mnie stracą,
>> bo nawet ci grzeczni obywatele szybko się dowiedzą, jak ominać te
>> kary. No chyba że mają AC, to wtedy muszą zadbać..
>
> Załózmy ze 5% sie spozni.
> Załózmy ze reszta przyjedzie srednio tydzien wczesniej zeby nie
> przegapic, zeby w razie awarii miec czas na naprawe etc.
> To daje ile? 7% dodatkowych zysków?
> A jaka pokusa zeby odwalic przeglad pod byle pretekstem jak gosc
> przyjezdza 1 dzien przed? Wec moze ten tydzien to optymistycznie? Sam
> bedac pewny stanu technicznego swojego auta pojade pewnie ze 2 tygodnie
> wczesniej.
Sprawdź co przepisy przewidują jak się stawisz na przegląd
w terminie a coś tam zostanie zakwestionowane.
Zauważ też, że bardzo dużo jest SKP gdzie przyjeżdzają
stali klienci. Ja jak wjeżdżam, to diagnosta juz pamięta
moje auta. Diagnosta wie, że jak bez powodu albo
złośliwie uwali przegląd, to klient się wyniesie
gdzie indziej. Ostatnio parę lat temu cos tam źle wyszło
z amortyzacją z tyłu, to od razu zostawiłem w tym warsztacie obok,
żeby zrobili i zarejestrowali. A teoretycznie jakby SKP
uwalała co drugie auto to ten warsztat by miał złotą zyłę
a jednak nie uwalają (ten sam właściciel)
> Nie sadze aby własciciele stacji nie uwazali ze to da im dodatkowa kase
> skoro o to walczyli... Nie sadze tez aby ktos inny lepiej policzył ich
> kase niz oni sami...
Może się po prostu przeliczyli, albo
czegoś nie doczytali.
Większość przepisów wymyślają ludzie, którzy nie bardzo wiedzą jak
wygląda to w praktyce. Pewnie przewodniczący tej komisji nawet nie ma
samochodu.
Czołowym przykładem takich idiotyzmów był zamysł ustawodawcy w VAT, żeby
coś tam było tańsze, to zrobili zwolnione - nie rozumiejąc kompletnie,
że uniemożliwiając transparentne odliczenie podnoszą cenę
Następne wpisy z tego wątku
- 25.10.20 22:38 WS
- 26.10.20 10:25 K
- 26.10.20 10:29 K
- 26.10.20 11:59 Budzik
- 26.10.20 11:59 Budzik
- 26.10.20 12:39 Zenek Kapelinder
- 26.10.20 13:26 K
- 26.10.20 13:49 ąćęłńóśźż
- 26.10.20 15:26 K
- 26.10.20 15:47 kk
- 26.10.20 15:53 WS
- 26.10.20 16:07 K
- 26.10.20 18:04 cef
- 26.10.20 18:51 Kubuś Puchatek
- 26.10.20 19:02 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=
- 2024-05-18 Łódź => Handlowiec - Systemy CRM <=
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=