eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaMateriał na tarcze hamulcowe › Re: Materiał na tarcze hamulcowe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!news.nask.pl!news.nask.
    org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!nnt
    p.giganews.com!postnews.google.com!d19g2000yqb.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Materiał na tarcze hamulcowe
    Date: Wed, 25 Feb 2009 00:53:39 -0800 (PST)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 35
    Message-ID: <f...@d...googlegroups.com>
    References: <gni6jv$gsm$1@news.interia.pl>
    <b...@a...googlegroups.com>
    <go1k7k$t2i$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.224.69.146
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1235552019 18536 127.0.0.1 (25 Feb 2009 08:53:39 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Wed, 25 Feb 2009 08:53:39 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: d19g2000yqb.googlegroups.com; posting-host=195.224.69.146;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; .NET CLR
    1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.30; .NET CLR
    3.0.04506.648; .NET CLR 3.5.21022; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR
    3.5.30729),gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:23090
    [ ukryj nagłówki ]

    On 24 Feb, 20:10, "Adrian S." <n...@w...pl> wrote:
    > Konrad Anikiel wrote:
    > > On 19 Lut, 00:59, "Zygmunt M. Zarzecki"
    > > <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> wrote:
    > >> Chciałbym wyciąć laserem tarcze hamulcowe do roweru.
    > >> Jakiego materiału użyć, by nie wykonywać dodatkowej obróbki cieplnej?
    > >> 2H13, 3H13, 4H13 to dobry wybór?
    >
    > > A masz gdzie wygrzebać kawałek hardoxa/armoxa czy czegoś w rodzaju
    > > kuloodpornej blachy?
    >
    >  nawet jeśli bym uwierzył że tarcze hamulcowe za ok 30zł sztuka są
    > produkowane z hardoxu to jest jeszcze mały kruczek: hardox jest produkowany
    > standardowo w grubości od 3mm wzwyż, rowerowe zaciski hamulcowe wraz z
    > standardowymi klockami hamulcowymi przyjmują tarcze o grubości od 1,8 do
    > 2,1mm, więc więcej (czyli te typowe 4mm dla Hardox 400 z którym ja mam do
    > czynienia) nie wejdzie albo będzie wymagało klocków hamulcowych o grubości
    > na granicy zużycia.
    >

    44S jest od 2.4mm, MARS-300 od 2.5mm. Amerykańskie w rodzaju 4340 TOD
    albo 4130 można mieć poniżej 1.6mm. Wspomniany martenzytyczny 410
    występuje już od grubości żyletki, ale utwardzane wydzieleniowo 17-4
    już takie cienkie nie bywają. Obrobiony cieplnie HSS też występuje w
    postaci cienkich blach. Tak czy siak, pancerny rower da się zrobić :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: