  • Data: 2022-01-03 17:58:40
    Temat: Re: Michelin CrossClimate SUV się zguzowały
    Od: yabba <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.01.2022 o 17:00, Myjk pisze:
    > 3 lata temu zakupiłem komplet opon Michelin Crossclimate
    > SUV 225/55 R18 98V. Opony przejeździły z powodzeniem do
    > ostatnich mrozów, kiedy to podczas ruszenia z postoju
    > przy -18sC usłyszałem dwa strzały jakby coś się w opony
    > wbiło (śruba, gwóźdź, etc.), a następnie zaobserwowałem
    > telepanie budy pojazdu przy około 30-40km/h.
    >
    > U wulkanizatora okazało się że opony mają (prawdopodobnie)
    > pęknięte zbrojenie przez co na bieżniku powstał guz. Obydwie
    > opony były zamontowane na tylnej osi w Mitsubishi Outlander
    > PHEV 2015. Opony posiadają jeszcze 5-6mm bieżnika, przejechały
> [...]

    Guz na bieżniku opony widziałem raz.
    W połowie lat osiemdziesiątych widziałem podobnie uszkodzoną oponę po
    szybkim najechaniu na początek nowej warstwy asfaltu. W czasie remontu
    drogi położyli nową warstwę na starą i powstał schodek.
    Guzy z boku opony widziałem kilkukrotnie. Najczęściej w wyniku
    uderzenia. Raz miałem oponę z guzem z boku, chyba ze starości. Opona
    miała 5-6 lat i około 80-100 tys. km.

    Czy Twój samochód nie był zaparkowany oboma kołami tylnej osi na ostrej
    krawędzi?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba