  • Data: 2021-01-07 16:27:18
    Temat: Re: ***** Microsoft
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/01/2021 12:27, KrzysiekSX wrote:

> [...]
    > opuściły w pełni kontrolowane środowisko. Nie ma absolutnie żadnej
    > możliwości, żeby ktoś postronny miał choćby cień szansy zobaczyć ważne
    > dokumenty. Naprawdę ludzie chcą mieć poziom tajności większy niż służby
    > wywiadowcze, a gwarancję istnienia ich danych wyższą niż banki. A
    > historia uczy, że masz tylko to co masz pod własną ręką (np kasę w
    > gotówce, patrz grecki kryzys i blokada dostępu do pieniędzy, albo
    > znikające bitcoiny po likwidacji giełd), więc zapobiegliwy chce mieć
    > swój sejf, serwer, dyski, backupy itp, a nie gdzieś w internecie.

    pracuje w firme, która zatrudnia ok 3tys ludzi i jest na Nasdaq i ma ok
    $1Mld dochodu rocznie. Myślisz że ta firma ma "program księgowy"
    zaintalowany u pani Basi na komputerze? czy tez nawet na serwerze
    firmowym? NIE - wszystko jest w SaaS (i w chmurze efektywnie)

    i teraz co jest bardziej bezpieczniejsze?:

    - Usułga SaaS ze zdefiniowanymi regułamy bezpieczeństwa, backupami,
    kontrolowanym dostępem itp
    - zdefiniowanym i zaimplementowanym 'high availability' i failover.

    czy:

    - komputer pani Basi (lub nawet serwer firmowy) z:
    hasłem 'hasło1234' - bo kto by spamiętał tyle haseł, w dodatku nie
    zmienianym od 1997 roku
    Pani basią robiąca backupy na niewiadomych nośnikach
    Pani Basią instalująca różna świństwa na komputerze

    Mam juz troche lat i pamiętam w polsce sytuacje jak
    - komputer padł, backupów nie ma bo po co
    - komputer padł, backupy robi pan serwisant, który przychodzi raz w
    miesiącu, robi backupy i przedmuchuje komputer sprężonym powietrzem i
    kasuje 100
    - komputer padł, backupy ktoś robił ale okazały się puste
    - Pani basia dostała meila z ransomware, kliknęła bo było napisane
    "kilnij aby przeczytać co powiedział krzysztof krawczyk". Dane zostały
    zakodowane i fimra zapłaciła tylko 3tyś euro za odkodowanie

    > Czyli podstawowa funkcja pozostanie... brak dostępu do danych to jest
    > brak podstawowej funkcjonalności w programach, nie tylko księgowych.
    > A poza tym jak T zniknie, to miłośnicy postawią sobie swój serwer. Są
    > serwery do 'alternatywnego' aktywowania W10, to z T też se poradzą.
    > pozdrawiam Krzysiek

    Obecnie tak - samochód będzie jechał. Za 10-15 lat - nie jestem pewien.

    c.