  • Data: 2021-02-25 23:05:11
    Temat: Re: Miernik energii potrzebny, taki domowy
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25/02/2021 20:44, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Ok. a czym planujesz/grzejesz basen?

    Mam wymiennik wpięty w c.o. Woda z basenu bezpośrednio nagrzewa się
    przez wymienni płytowy. Osobna pompa do kotłowni i takie tam zabawki
    pozwalajace na odcięcie częsci grzewczej c.o. i zostawienie tylko basenu.

    Czyli tym co mam/miałem w c.o. Kiedyś węglem, później peletem, teraz PC
    i gazem. Nawet prądem wrost, na dwóch grzałkach ze zmywarek, jak PV było
    a PC nie...

    Kominkiem nawet moge, ale to już przesada ;)

    Paląć węglem potrafiłem basen 3.66m średnicy / 90cm wysokości rozgrzać
    do 40 stopni w ciągu nastu godzin. PC raczej tak nie wydolę. W tym roku
    pierwszy raz będę grzał PC, zobaczymy do ilu uda się dojechać.
    Przeszkodą jest głównie niska temperatura i w związku z tym słaba
    wydajność wymienników.

    Zamierzam strumień powietrza z PC przekierować do domu, jak się uda.
    Była by klima i grzanie basenu w jednej cenie.