eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyMoc diasla a banzyny.Re: Moc diasla a banzyny.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!b
    order1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newsh
    osting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neo
    strada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
    Date: Mon, 05 Apr 2010 21:42:14 +0200
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 40
    Message-ID: <hpdejh$ghd$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl> <4bb8ddb8$1@news.home.net.pl>
    <hpao5n$dcr$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hpar97$m1u$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hpb4n0$bip$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hpbatr$4bb$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hpc7kd$cc8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m...@4...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <9...@4...com>
    <hpddd6$55f$1@nemesis.news.neostrada.pl> <4bba378b$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: ddv50.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1270496689 16941 83.23.99.50 (5 Apr 2010 19:44:49
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 5 Apr 2010 19:44:49 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <4bba378b$1@news.home.net.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2270308
    [ ukryj nagłówki ]

    to pisze:
    > Tomasz Pyra wrote:
    >
    >> Najbardziej do tego modelu pasujące co znalazłem to pięciolitrowe V10
    >> Volkswagena. Ma to 721Nm@2015rpm i 291KM@3409rpm, cały silnik kręci się
    >> do 3800rpm.
    >
    > Jakiś mały wysilony diesel mógłby mieć taki wykres.

    Tzn. w dzisiejszych czasach każdy silnik mógłby mieć taki wykres -
    doładowaniem i paliwem steruje komputer, więc nie ma przeszkód żeby np.
    od 2000 w górę moc wszędzie była taka sama.

    Nawet takie silniki już kiedyś były. Mówię o starych, amerykańskich V8
    które osiągały niskie moce, za to bardzo płaska charakterystyka tej mocy
    doskonale współgrała z trzybiegowym, prostym jak cep automatem.

    Tyle że tu w zasadzie mowa o celowym dławieniu silników, bo tam w ramach
    tuningu to wystarczyło włożyć większą przepustnicę i można było liczyć
    na przyrost mocy rzędu +30%, a w sumie niewielkie modyfikacje
    wystarczyły żeby zwiększyć moc silnika dwukrotnie.

    W zasadzie poniekąd jest tak i teraz - powszechność miejskich legend o
    słych mocach piekielnych i dobrych momentach obrotowych jest tak wielka,
    że sądzę że w tych dieslach mapa pracy sprężarki robiona jest właśnie
    pod te legendy miejskie.
    Tak żeby silnik zdławić na wysokich obrotach, żeby wykres wyglądał
    ładniej, za to na wolnych obrotach elektronika robi co może że aż się
    dymi na czarno za samochodem - no bo każdy "doświadczony kierowca" wie
    że nic tak dobrze nie robi jak stosunek "niutków do kilogramów".

    I efekt tego jest taki, że po zwykłym chipie (nie żadne tam wielce
    indywidualne strojenie), silnik ma wyższą moc, a jednak pali mniej
    paliwa przy tym samym stylu jazdy. A wskaźniki emisji wcale się też
    jakoś bardzo nie pogarszają.
    No tylko wykres się robi bardziej stromy, a nieobeznany z tym co to są
    te "niutki" klient mógłby się zmartwić, że maksymalny moment obrotowy
    wypada mu powyżej 2000rpm i uciec do konkurencji.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: