-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!b
order1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newsh
osting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neo
strada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Moc diasla a banzyny.
Date: Mon, 05 Apr 2010 21:42:14 +0200
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 40
Message-ID: <hpdejh$ghd$1@atlantis.news.neostrada.pl>
References: <hpakhm$tjl$1@news.onet.pl> <4bb8ddb8$1@news.home.net.pl>
<hpao5n$dcr$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hpar97$m1u$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hpb4n0$bip$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hpbatr$4bb$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hpc7kd$cc8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<m...@4...com>
<X...@1...0.0.1>
<9...@4...com>
<hpddd6$55f$1@nemesis.news.neostrada.pl> <4bba378b$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: ddv50.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1270496689 16941 83.23.99.50 (5 Apr 2010 19:44:49
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 5 Apr 2010 19:44:49 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <4bba378b$1@news.home.net.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2270308
[ ukryj nagłówki ]to pisze:
> Tomasz Pyra wrote:
>
>> Najbardziej do tego modelu pasujące co znalazłem to pięciolitrowe V10
>> Volkswagena. Ma to 721Nm@2015rpm i 291KM@3409rpm, cały silnik kręci się
>> do 3800rpm.
>
> Jakiś mały wysilony diesel mógłby mieć taki wykres.
Tzn. w dzisiejszych czasach każdy silnik mógłby mieć taki wykres -
doładowaniem i paliwem steruje komputer, więc nie ma przeszkód żeby np.
od 2000 w górę moc wszędzie była taka sama.
Nawet takie silniki już kiedyś były. Mówię o starych, amerykańskich V8
które osiągały niskie moce, za to bardzo płaska charakterystyka tej mocy
doskonale współgrała z trzybiegowym, prostym jak cep automatem.
Tyle że tu w zasadzie mowa o celowym dławieniu silników, bo tam w ramach
tuningu to wystarczyło włożyć większą przepustnicę i można było liczyć
na przyrost mocy rzędu +30%, a w sumie niewielkie modyfikacje
wystarczyły żeby zwiększyć moc silnika dwukrotnie.
W zasadzie poniekąd jest tak i teraz - powszechność miejskich legend o
słych mocach piekielnych i dobrych momentach obrotowych jest tak wielka,
że sądzę że w tych dieslach mapa pracy sprężarki robiona jest właśnie
pod te legendy miejskie.
Tak żeby silnik zdławić na wysokich obrotach, żeby wykres wyglądał
ładniej, za to na wolnych obrotach elektronika robi co może że aż się
dymi na czarno za samochodem - no bo każdy "doświadczony kierowca" wie
że nic tak dobrze nie robi jak stosunek "niutków do kilogramów".
I efekt tego jest taki, że po zwykłym chipie (nie żadne tam wielce
indywidualne strojenie), silnik ma wyższą moc, a jednak pali mniej
paliwa przy tym samym stylu jazdy. A wskaźniki emisji wcale się też
jakoś bardzo nie pogarszają.
No tylko wykres się robi bardziej stromy, a nieobeznany z tym co to są
te "niutki" klient mógłby się zmartwić, że maksymalny moment obrotowy
wypada mu powyżej 2000rpm i uciec do konkurencji.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.04.10 21:45 Przemek V
- 05.04.10 21:49 Przemek V
- 05.04.10 21:49 Robert Rędziak
- 05.04.10 21:43 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 05.04.10 21:55 Robert Rędziak
- 05.04.10 21:58 DoQ
- 05.04.10 22:02 Robert Rędziak
- 05.04.10 22:06 DoQ
- 05.04.10 22:12 Robert Rędziak
- 05.04.10 22:18 DoQ
- 05.04.10 22:26 Przemek V
- 05.04.10 22:28 Przemek V
- 05.04.10 22:34 PepedB
- 05.04.10 22:35 to
- 05.04.10 22:39 to
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
Najnowsze wątki
- 2025-07-25 Warszawa => Konsultant Wiodący SAP PP <=
- 2025-07-25 Re: Brawo !!! Osy chronione w Niemczech. Za usunięcie gniazda grozi mandat
- 2025-07-25 cudzoziemiec bez biletu
- 2025-07-25 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-25 Inżynierzy z prawomocnym...
- 2025-07-25 Łódź => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-25 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-25 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-25 Skrobanie
- 2025-07-25 Lublin => Konsultant ds. Wdrożeń ERP (moduł FK) <=
- 2025-07-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-07-25 Re: Boeing Bad Dream (Koszmar) Liner rozbity w Delhi ...
- 2025-07-24 Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- 2025-07-23 Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie