-
Data: 2010-09-28 11:26:51
Temat: Re: Moment a moc
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-09-27 23:15, kogutek pisze:
>> On 27 Wrz, 10:58, Yans van Horn<y...@n...spam> wrote:
>>> On 2010-09-25 23:08, Yans van Horn wrote:
>>>
>>>> On 2010-09-24 21:57, arek.pp wrote:
>>>>> - silniki benzynowe niedoładowane i turbodiesle o takich samych mocach
>>>>> maja max.przyspieszenia i predkosci maks. identyczne, poniewaz przy
>>>>> tych warunkach jazdy uzywa się ostatnich ~40-30 procent uzytecznych
>>>>> obrotów, gdzie iloczyn momentu i obrotów jest podobny (nałóż na siebie
>>>>> wykresy mocy silnika TD i benzyny O PODOBNYCH MOCACH)
>>>
>>>> To niestety nie jest prawda. Przykład pewnego silnika (odczytane z
>>>> wykresu z hamowni) pokaże, że przyśpieszająć (biegi: 2->3, 3->4, 4->5,
>>>> 5->6) nie zejdę poniżej 95% maksymalnej mocy.
>>>> Przy 40% obrotów max ma już 60% maksymalnej mocy.
>>>
>>>> Pokaż mi taki wykres silnika benzynowego. Mówimy o mocy +/- 200KM na
>>>> kołach.
>>>
>>> Zapomniałem dodac: nie jest to żaden rajdowy silnik. Ot, ze zwyklego
>>> cywilnego samochodu.
>>>
>>> --
>>> pozdrawiam,
>>> Marcin 'Yans' Bazarnik
>>
>> W skrócie chodzi mi o to, że przy wykorzystywaniu max. przyspieszen
>> uzywamy obrotów uzytecznych mniej wiecej na 70-100 procent, gdzie
>> iloczyn momentu i obrotów dla turbodiesla /turbobenzyny/ oraz dla
>> wlnossacej benzyny jest taki sam - gdy oczywiscie porównujemy silniki
>> o zblizonych mocach. Natomiast przy "codziennym" uzywaniu niskich
>> obrotów, zawsze turbo będzie górą. Tych wykresów jest pełno w
>> necie....
>> Gdyby porównać np Lancera: silnik benz 1.8 143 KM oraz volkswagenowski
>> (montowany w mitsubishi) 2.0 D 140 KM to mamy:
>> benzyna:
>> 2000 obr - 30 kW
>> 3000 obr - 45 kW
>> 4000 obr - 65 kW
>> 5000 obr - 90 kW
>> 6000 obr - 105 kW, potem spadek mocy
>>
>> diesel:
>> 2000 obr - 60 kW
>> 3000 obr - 90 kW
>> 4000 obr - 103 kW, potem spadek mocy
>>
>> Moim zdaniem, gdyby producenci umieszczali w danych technicznych moc
>> (a nie moment, który mało nam mówi i sieje zamęt) dla np. 1/3, 2/3
>> oraz maksymalnych obrotów (albo jeszcze "gęsciej"), łatwiej byłoby
>> porównac parametry silników bez analizowania krzywych przebiegu
>> momentu i mocy.
>>
>>
>>
>>
> Jesteś pewien ze producent samochodu podaje moc na kołach a nie moc silnika jako
> maszyny cieplnej zdolnej do przepalenia określonej ilości paliwa.
Ani jedno, ani drugie. Podaje moc mechaniczną na wale.
Gdzieś mi się obiło, że są pewne różnice usa<->europa, biorące się z tego że jedni
podają moc silnika z osprzętem a inni bez, ale może to plotki.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.09.10 11:43 Sylwester Łazar
- 28.09.10 12:07 Robert Rędziak
- 28.09.10 13:54 Sylwester Łazar
- 28.09.10 14:25 Filip KK
- 28.09.10 14:27 Filip KK
- 28.09.10 14:31 Filip KK
- 28.09.10 14:37 Filip KK
- 28.09.10 14:39 to
- 28.09.10 14:53 Przembo
- 28.09.10 14:57 Karolek
- 28.09.10 14:59 Filip KK
- 28.09.10 15:13 Filip KK
- 28.09.10 15:52 Filip KK
- 28.09.10 16:01 Przembo
- 28.09.10 16:13 Karolek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=