  • Data: 2020-09-14 11:13:42
    Temat: Re: Możliwości CPLD
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...usun.slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.09.2020 o 10:40, J.F. pisze:

    > Ale mam jakies opory przeciw sterowaniu drogich tranzystorow z programu,
    > ktory moze sie zawiesic czy glupoty wygenerowac :-)

    To raczej kwestia takiego zaprojektowania układu sterowania tranzystorów
    aby nie było możliwości programowego włączenia górnego i dolnego
    tranzystora jednocześnie.

    > FPGA ... no wlasnie - zdaży sie załadowac program/konfiguracja, czy
    > tranzystory spłoną wczesniej ?

    Podobny problem jest w uC podczas resetu. W zależności od konstrukcji
    piny były w tym momencie wejściem HiZ, wejściem z pullup albo jeszcze
    jakiś inny stan nieustalony. Trzeba było kombinować coś między prockiem
    a tranzystorami (i tak najczęściej musiał byc jakiś driver) aby
    wyeliminować możliwość zwarcia mostka lub podania pełnego napięcia na
    obciążenie w czasie startu programu lub resetu procka.

    Z tego co pamiętam Atmelowski AT90PWM3 zawiera logikę do sterownia
    mostkiem 3F, która sprzętowo zabezpiecza przed takimi niespodziankami.

    Grzegorz