eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.internet.polipNASKRe: NASK
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.internetia.pl!newsfeed.gazeta.pl!virgin!moderators!sal
    From: wladek <w...@m...pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: NASK
    Date: Sun, 11 Aug 2002 19:09:03 +0000 (UTC)
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 65
    Approved: s...@b...bofh.org.pl
    Message-ID: <aj5ijn$6bh$1@news.tpi.pl>
    References: <s...@g...korbank.pl>
    <a...@4...com>
    <airgkr$er7$1@news.polbox.pl> <3...@a...pl>
    NNTP-Posting-Host: virgin.gazeta.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: virgin.gazeta.pl 1029092943 5427 10.201.6.118 (11 Aug 2002 19:09:03 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 11 Aug 2002 19:09:03 +0000 (UTC)
    X-Original-Date: Sun, 11 Aug 2002 13:26:18 +0200
    X-Original-NNTP-Posting-Host: pa18.goclaw.sdi.tpnet.pl
    X-Original-X-Trace: news.tpi.pl 1029066167 6513 213.77.156.18 (11 Aug 2002 11:42:47
    GMT)
    X-Original-X-Complaints-To: u...@t...pl
    X-Original-NNTP-Posting-Date: Sun, 11 Aug 2002 11:42:47 +0000 (UTC)
    X-Original-X-Accept-Language: pl, en-us, en
    X-Original-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; PL; rv:1.1b) Gecko/20020721
    X-Moderator: Przemyslaw Maciuszko <sal#irc.pl>
    X-Moder-Tool: modArc v2.0, last rev. 2002.08.08
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:53342
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 02-08-08 15:43, Użytkownik Lukasz Komsta napisał:

    > Uwierz mi - w fakturach w NASK nigdy nie panował i nie będzie panował
    > bałagan. Mogą Ci zmieniać delegację przez rok, rejestrować przez dwa,
    > wyrejestrowywać przez trzy, ale fakturę ZAWSZE będziesz dostawał w
    > terminie. Jeśli nie dostałeś, to na 99% zgubiła ją poczta, a nie NASK.

    Przykro mi, mój drogi Pinokio, ale Twój długi nos wystaje mi z ekranu.

    Trudny do opanowania bałagan w systemie wystawiania faktur NASK jeszcze
    zimą 2001/2002 był dla NASK poważnym problemem.

    W szczególności:
    1. faktury były rutynowo wysyłane na przypadkowe adresy lub wcale nie
    były wysyłane.

    2. systemy i zespoły obługujące faktury i rejestrację domen nie były
    powiązane, a więc adresy i dane podawane w formularzu zamówienia lub
    WHOIS były ręcznie przepisywane do systemu fakturującego, co generowało
    liczne błędy w nazwach firm, adresach, a nawet dacie wystawienia. Wiele
    faktur z takimi błędami sam otrzymałem (lub nigdy nie otrzymałem...) lub
    widziałem u innych.

    W szczególności programowo ignorowano wskazówki podane przez użytkownika
    w polu 'adres do korespondencji'. Osoba odpowiedzialna za ten problem
    zbyła go mniej więcej w tym stylu: 'zajmowanie się z tymi adresami jest
    zbyt kłopotliwe, a firma powinna odbierać listy pod adresem, na który
    NASK je wysyła (!)'

    3. NASK z zasady nie poprawiał nawet oczywistych błędów w fakturach (na
    przykład w nazwie lub adresie odbiorcy faktury lub jej dacie), gdyż
    podobno wystawienie faktury korygującej jest zbyt kłopotliwe 'przy tylu
    klientach zawracających nam o to głowę'.

    4. Osoby odbierające wiosną 2002 telefony (gdy wreszcie ktokolwiek je
    odebrał) wyróżniały się agresywnym i leceważącym traktowania
    interesanta, nie potrafiły natomiast udzielić sensownych informacji.

    Cezar Cichocki:
    " żaliłem się czas jakiś temu jednej z najbardziej sensownych osób w
    NASK że w sumie skoro już wysyłają faktury listem zwykłym (a nie
    poleconym) to niechże chociaż wyślą e-mail że "faktura poszła". (...)
    Pomysł spotkał się z ciepłym przyjęciem "

    Dokładnie ten sam pomysł spotkał się z ciepłym przyjęciem rok temu, ale
    podobno w ówczesnych warunkach lokalowych NASK utrzymywanie
    korespondencji elektronicznej wiązało się z ogromnymi trudnościami
    technicznymi. Od dwóch miesięcy NASK urzęduje w nowiutkim biurowcu,
    którego lśniący front ozdobiony dwoma wielkimi neonami przyćmiewa gmach
    dawnego PKPG, ale jak dotąd marmurowe podłogi nie usunęły kłopotów z
    obsługą serwera pocztowego.

    Ogólnie NASK zachowuje się nie jak firma usługowa, lecz jak ważny urząd,
    który sam wybiera sprawy, którymi się zajmuje oraz listy, na które
    odpowiada. Z tej perspektywy wyposażenie nowego gabinetu dyrektora NASK
    wymaga więcej uwagi niż klienci i ich problemy.









Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: