-
Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
ews.man.poznan.pl!news.internetia.pl!newsfeed.gazeta.pl!virgin!moderators!sal
From: wladek <w...@m...pl>
Newsgroups: pl.internet.polip
Subject: Re: NASK
Date: Sun, 11 Aug 2002 19:09:03 +0000 (UTC)
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 65
Approved: s...@b...bofh.org.pl
Message-ID: <aj5ijn$6bh$1@news.tpi.pl>
References: <s...@g...korbank.pl>
<a...@4...com>
<airgkr$er7$1@news.polbox.pl> <3...@a...pl>
NNTP-Posting-Host: virgin.gazeta.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: virgin.gazeta.pl 1029092943 5427 10.201.6.118 (11 Aug 2002 19:09:03 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 11 Aug 2002 19:09:03 +0000 (UTC)
X-Original-Date: Sun, 11 Aug 2002 13:26:18 +0200
X-Original-NNTP-Posting-Host: pa18.goclaw.sdi.tpnet.pl
X-Original-X-Trace: news.tpi.pl 1029066167 6513 213.77.156.18 (11 Aug 2002 11:42:47
GMT)
X-Original-X-Complaints-To: u...@t...pl
X-Original-NNTP-Posting-Date: Sun, 11 Aug 2002 11:42:47 +0000 (UTC)
X-Original-X-Accept-Language: pl, en-us, en
X-Original-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; PL; rv:1.1b) Gecko/20020721
X-Moderator: Przemyslaw Maciuszko <sal#irc.pl>
X-Moder-Tool: modArc v2.0, last rev. 2002.08.08
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.internet.polip:53342
[ ukryj nagłówki ]Dnia 02-08-08 15:43, Użytkownik Lukasz Komsta napisał:
> Uwierz mi - w fakturach w NASK nigdy nie panował i nie będzie panował
> bałagan. Mogą Ci zmieniać delegację przez rok, rejestrować przez dwa,
> wyrejestrowywać przez trzy, ale fakturę ZAWSZE będziesz dostawał w
> terminie. Jeśli nie dostałeś, to na 99% zgubiła ją poczta, a nie NASK.
Przykro mi, mój drogi Pinokio, ale Twój długi nos wystaje mi z ekranu.
Trudny do opanowania bałagan w systemie wystawiania faktur NASK jeszcze
zimą 2001/2002 był dla NASK poważnym problemem.
W szczególności:
1. faktury były rutynowo wysyłane na przypadkowe adresy lub wcale nie
były wysyłane.
2. systemy i zespoły obługujące faktury i rejestrację domen nie były
powiązane, a więc adresy i dane podawane w formularzu zamówienia lub
WHOIS były ręcznie przepisywane do systemu fakturującego, co generowało
liczne błędy w nazwach firm, adresach, a nawet dacie wystawienia. Wiele
faktur z takimi błędami sam otrzymałem (lub nigdy nie otrzymałem...) lub
widziałem u innych.
W szczególności programowo ignorowano wskazówki podane przez użytkownika
w polu 'adres do korespondencji'. Osoba odpowiedzialna za ten problem
zbyła go mniej więcej w tym stylu: 'zajmowanie się z tymi adresami jest
zbyt kłopotliwe, a firma powinna odbierać listy pod adresem, na który
NASK je wysyła (!)'
3. NASK z zasady nie poprawiał nawet oczywistych błędów w fakturach (na
przykład w nazwie lub adresie odbiorcy faktury lub jej dacie), gdyż
podobno wystawienie faktury korygującej jest zbyt kłopotliwe 'przy tylu
klientach zawracających nam o to głowę'.
4. Osoby odbierające wiosną 2002 telefony (gdy wreszcie ktokolwiek je
odebrał) wyróżniały się agresywnym i leceważącym traktowania
interesanta, nie potrafiły natomiast udzielić sensownych informacji.
Cezar Cichocki:
" żaliłem się czas jakiś temu jednej z najbardziej sensownych osób w
NASK że w sumie skoro już wysyłają faktury listem zwykłym (a nie
poleconym) to niechże chociaż wyślą e-mail że "faktura poszła". (...)
Pomysł spotkał się z ciepłym przyjęciem "
Dokładnie ten sam pomysł spotkał się z ciepłym przyjęciem rok temu, ale
podobno w ówczesnych warunkach lokalowych NASK utrzymywanie
korespondencji elektronicznej wiązało się z ogromnymi trudnościami
technicznymi. Od dwóch miesięcy NASK urzęduje w nowiutkim biurowcu,
którego lśniący front ozdobiony dwoma wielkimi neonami przyćmiewa gmach
dawnego PKPG, ale jak dotąd marmurowe podłogi nie usunęły kłopotów z
obsługą serwera pocztowego.
Ogólnie NASK zachowuje się nie jak firma usługowa, lecz jak ważny urząd,
który sam wybiera sprawy, którymi się zajmuje oraz listy, na które
odpowiada. Z tej perspektywy wyposażenie nowego gabinetu dyrektora NASK
wymaga więcej uwagi niż klienci i ich problemy.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.08.02 21:44 futszaK
- 12.08.02 10:40 Bartlomiej Jung
- 12.08.02 11:23 Maciej Wierzbicki
- 13.08.02 22:12 Filip Ozimek
- 14.08.02 11:23 --- ! daNuta ! ---
Najnowsze wątki z tej grupy
- A tutaj ktoś w ogóle zagląda?
- Jest tutaj kto? Halo, Darius Expert?
- Czy to konieczne? ATMAN - 30.06.2019 - Wyłączenie news.atman.pl
- pl.internet.polip - is DEAD?
- ovh
- INEA
- Prośba o traceroute z Vectry
- BGP - wszyscy wkładają głowę w piasek.
- http://pl
- Re: Czemu jest wylaczany serwer w3cache.icm.edu.pl ?
- Taaaka integracaj na rynku, a tu nikt, nic..
- Alternatywna sieć dla internetu kiedyś w Polsce
- ooerator gsm + stały ip z revdns
- Dostęp do ip nostrady
- narzędzia do weryfikacji poprawności bazy WHOIS
Najnowsze wątki
- 2025-12-26 Gdańsk => ERP Microsoft Dynamics 365 Commerce Consultant <=
- 2025-12-26 Kraków => Konsultant Microsoft Dynamics 365 Finance <=
- 2025-12-26 Kraków => Microsoft Dynamics 365 Finance Consultant <=
- 2025-12-26 wymieniłem termostat
- 2025-12-26 Warszawa => Senior Backend Java Developer <=
- 2025-12-25 Finlandia przywraca swastykę
- 2025-12-25 Skuteczność wymiaru sprawiedliwości
- 2025-12-24 Felgi
- 2025-12-24 2,5 x więcej niż Li-Ion
- 2025-12-24 No i kolejny ograniczony
- 2025-12-24 Warszawa => Młodszy Specjalista ds. wsparcia sprzedaży <=
- 2025-12-24 New York Times zagrożeniem bezpieczeństwa narodowego USA - POTUS D. Trump
- 2025-12-24 Podżeganie?
- 2025-12-24 => Senior Algorithm Developer (Java/Kotlin) <=
- 2025-12-24 otwarcie drugiej obwodnicy Trójmiasta




7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem