    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Naprawa płyty 486 - układ power on reset?
    Date: Wed, 22 Jul 2020 09:36:31 +0200

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Mój 486DX2/66 nie miał żadnego radiatora. Czy to nie od DX4/Pentium
    > zaczęły się cyrki z chłodzeniem?

    Cyrki z chłodzeniem zaczęły się po prostu od Pentium. To był pierwszy
    procesor wymagający aktywnego chłodzenia. A pierwsza seria była
    oferowana w kilku prędkościach, najwieksza to 100 czy nawet 120 MHz.
    Bez żadnych mnożników czy dzielników zegara, bez obniżenia napięcia
    zasilania. No i te najszybsze szybciutko wycowfano ze sprzedaży.
    Potrafiły się po prostu spalić. Ja miałem najwyższy niewycofany,
    66 MHz bodajże. Też grzał się sakramencko. Następne modele (MMX)
    nawet przy 200 MHz były przy nim ledwie ciepłe.

    --
    Jarek