  • Data: 2021-01-12 17:52:39
    Temat: Re: Nerwowe tematy o elektrykach ;)
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-01-12 o 17:12, Lisciasty pisze:

    > Spalanie 9,5 na 100 x 30k rocznie przy cenie 4,7 zeta za litr 13395
    > zeta. Eksploatacja (czyli serwis, części itp. duperele, bez opon) to
    > jakieś 3 tys. rocznie. Ładowanie w taniej taryfie po 30 groszy za kWh to
    > jakieś 2 tys. Więc różnica wychodzi około 14 koła. Dodam rzeczy które
    > niedługo trzeba zrobić w dieslu (rozrząd, turbina, egr) to mogę założyć
    > dodatkowe 2-3 tysiaki na rok. Więc pi razy oko wyjdzie 15-17 tysi,
    > pewnie jak przyoszczędzić i nagiąć to wyjdzie nie 15-17 a 14-15. Jeden
    > ciul, to nie apteka tylko szacunkowe założenia.

    No właśnie nawet jak przyjmę, że na samym paliwie
    jest róznica 10 tys, to można przyjąć eksploatację
    na poziomie 3-4tys rocznie ale nie 7 tys. bo to nawet pi razy oko
    nie wyjdzie. Nie będę się sprzeczał o te kilka brakujących tysięcy,
    bo widzę, że na paliwie u Ciebie jest znacznie większa róznica
    niż ja wstępnie założyłem i to też kwestia indywidualna auta i kierowcy:
    jak ktoś klocki zmienia co 30tys i skrzynię zajeżdża,
    to pewnie ma innych kosztów więcej.
    Przesadziłeś porządnie :-)

    PS
    Ja przez 10 lat przejechałem 250tys km i zmieniałem olej
    średnio raz w roku to można przyjąć całkowity koszt 5000zł
    Zrobiłem ze trzy takie przeglądy gdzie za wymiany jakichś wahaczy, drążków
    (a zawieszenie tak samo się bedzie zużywać, więc mozna by nie liczyć)
    klocków (przód i tył) zapłaciłem w sumie 6000zł. Do tego trzy razy
    wymiana oleju w DSG - 3x800zł robiłem rozrząd 2000zł, raz jakaś
    przepustnica, egr i ostatnio sonda razem 2500zł jeden akumulator- to
    jest raptem razem max 20tys/10lat w zaokrągleniu
    pewnie dpf jakieś sprzęgła, wtryski może bym musiał niebawem zrobić to
    nawet jak 15tys dodam, to potem przejedzie klika lat, wiec gdzie
    brakujące tysiące na rok?
    Opon nie liczę bo to też tak samo będzie (choć elektryk cięższy, to
    pewnie więcej gumy zabierze)