  • Data: 2020-12-28 14:44:37
    Temat: Re: Nie cyfrowo :)
    Od: Starzec z Gór <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 27 grudnia 2020 o 02:17:26 UTC+1 Animka napisał(a):
    > Tak, to były pierwsze kolorowe zdjęcia (zrobione na slajdy) z jednej
    > kliszy. W ogóle myślałam, że nic z tego nie będzie. To był dla mnie
    > eksperyment.
    > Potem robiłam juz zdjęcia najpierw telefonem, potem jeszcze kupiłam inny
    > aparat, który filmy nagrywa. Jest niezły, ale po każdym włożeniu baterii
    > trzeba wszystko od nowa ustawiać-datę itd i to męczy, szczególnie jak do
    > tej konfiguracji muszę cyngle zakładać, bo literki malutkie i po
    > angielsku. Robię zdjęcia na ogół telefonem, bo zawsze mam go pod ręką.

    Czyli bezpośrednio ze Smieny przeskoczyłaś na fotografię cyfrową.
    No i aparat cyfrowy który po każdej wymianie baterii/akumulatora resetuje ustawienia
    to straszna lipa jest.
    Powinien mieć awaryjne podtrzymanie pamięci ustawień. Z takich w miarę nowych to
    chyba Sony Alfa 7 tak miała, a i to nie każde ustawienia się resetowały.

    > Ale Ty nie piszesz już o aparacie Smienie, który filmów nie nagrywa.

    W zasadzie albo Smiena, albo dowolny aparat na materiał światłoczuły - film 35 mm,
    błony zwojowe średnioformatowe.
    Żaden tego typu aparat filmów nie nagrywał. Do kręcenia filmów były kamery (często na
    taki sam materiał).
    A i w aparatach cyfrowych kręcenie filmów jako opcja weszło nie tak dawno temu.

    > Co to jest ten FilmScan?

    Skaner do negatywów, czyli urządzenie przerabiające obraz z materiału światłoczułego
    na pliki cyfrowe. Tego typu urządzenia używali
    panowie z Kodaka na Twoich slajdach.

    Filmów na kliszy fotograficznej nie masz.

    Dlaczego nie?
    O ile na kliszy (szklanej) to niemożliwe, to już na klasycznym filmie 35 mm (takim
    samym jak do Twojej Smieny) już tak. napiszę więcej - ten film został wymyślony do
    kamer filmowych, a dopiero później zaadaptowany do aparatów fotograficznych.

    > Możesz natomiast przenieść lub skopiować na komputer z tego swojego
    > aparatu cyfrowego. Aha...ten film to pewnie klisza, bo klisza tez się
    > chyba tak nazywa.

    No nie - masz dyskusję pt. "film a klisza" wyżej w wątku.

    Pozdrawiam Marcin