  • Data: 2020-07-24 20:33:39
    Temat: Re: Nie ma końca durnemu stopu na zielonej strzałce
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.07.2020 o 17:28, Grzexs pisze:

    > 1) Usunięcie durnego przepisu nakazującego traktować zieloną strzałkę w
    > prawo jak zieloną strzałkę plus znak stopu. Generalnie nikt się do tego
    > nie stosuje, a jak już się ktoś zastosuje, to naraża się na  a)
    > rozwalenie pojazdu,  b) wkurw jadących za nim,  c) w rzadkich
    > przypadkach - na uniknięcie mandatu (po i Policja w ma ten przepis za
    > idiotyczny).

    Ja nie zatrzymałem się przed strzałką na egzaminie na PJ :)
    Ale wytłumaczyłem się że widoczność była świetna, żadnych ludzi przy
    przejściu, przejechałem powolutku i egzaminator mnie za to nie
    upierdolił (nie pamiętam czy to już były czasy że jakieś tam błędy można
    było peopełnić) i zdać.
    Gdyby wszyscy jeździli z głową, to nikt by tych durnych przepisów
    zerojedynkowych nie wymyślał. Ale u nas jeszcze daleko do prawdziwej
    kultury jazdy.

    > 2) Zmianę niebezpiecznego oznakowania światłami przejazdów kolejowych.
    > Światło czerwone oznacza, że pociąg niebawem przejedzie (zazwyczaj tak
    > jest, choć znalazłbym kilka przykładów, gdzie czerwone światła świecą
    > sobie a muzom, bez związku z ruchem kolejowym - ale to dość rzadka
    > awaria), natomiast brak świateł - to na dwoje babka wróżyła - albo
    > pociągu nie będzie w najbliższym czasie, albo jest awaria i wjeżdżając
    > na tory narażamy się na dzwon.

    Wydaje mi się że na przejazdach z samoczynną sygnalizacją i półrogatkami
    jest kontrola sprawności i w przypadku niedziałania maszynista widzi to
    na semaforze i musi zwolnić na przejeździe do 20km/h.