eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaRe: Niebezpieczna koreańska lina ratunkowa na wypadek pożaru w bloku › Re: Niebezpieczna koreańska lina ratunkowa na wypadek pożaru w bloku
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sat, 1 Jan 2022 14:39:05 -0800 (PST)
    Subject: Re: Niebezpieczna koreańska lina ratunkowa na wypadek pożaru w bloku
    From: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 1 January 2022 at 19:19:43 UTC+1, Robert Tomasik wrote:

    > Tam, to tak konkretnie gdzie?

    > Większość ludzi środek ciężkości ma około 3 cali poniżej pępka.
    > Spokojnie da się linę chwycić dłońmi powyżej tego miejsca bez
    > podnoszenia rąk. Za hamowanie odpowiada ten krążek. Zakładam, że ma on
    > spowodować na tyle małą prędkość opadania, by się nie połamać.

    > Czym w szczegółach różni się ewakuacja z wysokich pięter przy trzęsieniu
    > ziemi od tej z pożaru?
    > I tam były trzęsienia ziemi?

    > Dlatego opracowują sposób ewakuacji na wypadek trzęsień ziemi, bo mają
    > dużo pożarów?

> [...]

    Różn i się tym, że trzęsienie ziemi to zdarzenie losowe,
    nie podlegające ubezpieczeniu

    A pożar nigdy nie jest zdarzeniem losowym, bo zawsze ma znaną przyczynę
    i dlatego prowadzone jest śledztwo aby poznac przyczynę i wypłacic odszkodowanie

    Ta lina nikogo nie uratuje ani z pożaru, ani trzęsienia, ale została objęta wymogiem
    polisy ubezpieczeniowej,
    na zasadzie:

    była lina ?

    = była

    Zenek zginął >?
    \
    zginął

    To dlaczego nie skorzystał z liny ?

    Bo powiedział, że ta lina do d..py sie nadaje