  • Data: 2022-05-10 12:12:38
    Temat: Re: Niedostępność półprzewodników
    Od: alojzy nieborak <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    heby napisał(a):

    > Bez znaczenia czy to fake news czy nie. Właściwe pytanie brzmi: co oni
    > robili przez 2 lata, że po 2 latach *NAGLE* się zorientowali, że nie ma
    > kluczowego komponentu i *NIE* da się go zastapić? Znając jakość
    > większości wypocin embedded, pytanie jest bliskie retorycznemu, ale może
    > ktoś ma jakąs sensowną hipoteze poza "dziadowanie w software i
    > januszowanie w managmencie".

    Nie słyszałem nic o brakach kontrolerów do komputera samochodowego.
    U nich zdaje się panuje Renesas i być może Motorola.
    Nie wiem po co mają się przesiadać na inne kontrolery jeśli
    nie ma takiej potrzeby. Brakowało zdaje się jakichś pierdół.

    Wspomniany AS321. Min. jedno źródło detaliczne w PL z dostępem na magazynie.
    Drugie u kitaja, trzecie/czwarte/dziesiąte w ilościach milyjon na magazynie za wielka
    wodą.
    Jaki z tego wniosek? To to jest produkowane. Trza zadać inne pytanie, czemu
    sklep nie chce ich sprowadzić do PL?

    Przyczyna.
    Kowid = zmniejszenie produkcji tj. kwarantanny nakładane na pracowników
    Kowid = większe zapotrzebowanie na elektronikę, kiedy zamknie się ludków
    na rok w domach, wtedy z nudów zaczną kupować duperele, a z przymusu
    rządowego laptopy/tablety (zdalne nauczanie)
    Wiki wskazuje również na jakie sankcje Tramposkie nałożone
    na kitaja:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Niedob%C3%B3r_p%C3%B3%
    C5%82przewodnik%C3%B3w_(od_2020)

    Tak że w krótkim czasie nałożyło się na siebie kilka czynników.