    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
    Date: Sun, 07 Feb 2010 21:17:38 +0100

    Adam 'Adak' Kępiński pisze:

    > No i teraz pytanie: co to powoduje?
    > Kołka wyważone, drugoroczne Dębice bez bąbli (poprzednio miałem letnie
    > Dayton i to była wina reszty punktów).

    Ale wyważone dziś, czy dwa lata temu?
    Do tego w obecnych warunkach wystarczy przejechać przez jakikolwiek
    nieodśnieżony parking i masz już pełno śniegu naklejonego na felgę.

    > Półoś? Jeśli tak to jak to sprawdzić (wymieniona na używaną, więc kto to
    > wie) i czy nie byłoby tego czuć przy każdej prędkośći?

    Niewyważona (tzn. raczej skrzywiona) półoś da takie same efekty jak
    niewyważone koło. Sprawdzić możesz podnosząc przód samochodu, zdejmując
    koła i rozpędzając je silnikiem. Drugi kolega patrzy czy coś tam nie drży.
    Zresztą podobnie można patrzeć z założonymi kołami - czy nie ma jakiś
    zwichrowań.

    > Łożysko? Troche dziwne.
    > Proszę bardziej doświadczonych kolegów o chociażby wróżbiarską diagnozę :-)
    >
    > Ps. Dodatkowo po dzwonku, miałem mocne bicie przy hamowaniu, wymieniłem
    > tarcze - ustąpiło. Ale teraz tak jakbym również ponownie miał bicie przy
    > hamowaniu, ale bardzo delikatne. Może ma to coś z tym wspólnego?

    Może za szybko zahamowałeś mocno nową tarczą i ją powyginałeś?
    Nową tarczę przez pierwsze 200km należy traktować bardzo delikatnie.
    Jedno mocniejsze hamowanie i masz po tarczach.
    Jeżeli na dodatek zostawiłeś stare klocki, to ten czas docierania pewnie
    jest jeszcze dłuższy.