    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    <5f7ad992$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <GYBeH.43132$ki2.34056@fx26.ams1>
    Subject: Re: Nikt nie odpowiada za wybuch akumulatora?
    Date: Mon, 5 Oct 2020 19:20:17 +0200

    dyskusyjnych:GYBeH.43132$k...@f...ams1...
    On 2020-10-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Nie wiem ile tego litu tam jest -

    Malutko. Pamietasz rownowaznik Faradaya ? 96500 C/mol.
    A taki akumulatorek 3000mAh to raptem 10800 C

    >lit nie jest AZ tak bardzo reaktywny,
    >ale dla mnie to wygląda trochę jakbyśmy wyprodukowali pocisk i
    >starali się
    >wymyślec co zrobić żeby nie wybucha jak już zacznie wybuchać.

    Ale pomysl jest dobry - dodac cos, co zneutralizuje lit w razie
    awarii.
    Tylko ze taka neutralizacja, to by musiala byc reakcja tgo dodatku z
    litem ... i jak tu zrobic, zeby ten lit byl na tyle malo reaktywny,
    aby reakcja sie dokonywala na tyle dlugo, ze ani wybuchu ani nawet
    pozaru nie bedzie ...

    J.