  • Data: 2011-04-09 16:26:30
    Temat: Re: No i sie udlawili
    Od: "p 47" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:e500a48f-c778-4214-bdd6-6de6bdafcfd3@x18g2000yq
    e.googlegroups.com...
    On Apr 8, 11:31 am, Piotr <z...@o...gmail.com> wrote:

    > Wydaje mi się, że istnieje technologia, która pogodziłaby ze sobą te dwa
    > źródła.

    > O tym niestety nic nie wiem. Mógłbyś odesłać mnie do jakiejś strony z
    > treściami merytorycznymi o tym zagadnieniu?

    To tylko moje prywatne fantazje, nie wiem czy ktos gdzies tym zajmuje
    sie na powaznie :-)
    Chociaz plany Penzynskiej PES juz we wczesnych latach 70. uwzglednialy
    transport energii raczej w postaci rurociagu z wodorem niz linii
    elektroenergetycznej. No, ale to te cholerne ruskie byly, kto by sie
    dzis tym podniecal...

    Nie chodzi o to czy to ruskie czy nie ruskie byli, ale o zwykły;-) problem
    inzynierski wynikający z powszechnie znanych (no, okazuje się, ze się
    myliłem;-) własności wodoru, a scislej z zarówno ogromnymi trudnościami w
    utrzymaniu go w zbiorniku (a tu miałby byc nie zaledwie zbiornik, który
    trzeba wykonac ze specjalnych stopów i w specjalnej technologii spawania ale
    rurociąg o długości tysięcy kilometrów!) a także jego wielkiej skłonności;-)
    po wydostaniu się na swobode do wybuchowego łączenia się z tlenem w
    powietrzu..

    Tak żeto teoretycznie!! może i ciekawy pomysł, ale właśnie inzyniersko
    zaledwie fasmagoria...