  • Data: 2010-04-22 17:40:25
    Temat: Re: Nowy samochód - koszty utrzymania.
    Od: "Marcin Luty" <m...@s...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    > Mysle o czyms w okolicach skody octavii w granicach 60-65k.
    > Ogolnie jakies przemyslenia w tym wzgledzie tych ktorzy kupili samochod z
    > salonu sa mile widziane :)

    W Octavii I pierwszy przeglad 480 PLN (materialy ASO - olej, filtry oleju,
    powietrza, paliwa, pylkowy), drugi to samo, trzeci prawie 600 (z wymiana
    plynu hamulcowego). Ceny z rabatami dla klubu Octavii, normalnie dolicz
    jeszcze jakies 15%. Klocki wymienialem w zeszlym roku w zwyklym warsztacie
    (przod i tyl 340 PLN z robocizna). 2 tygodnie temu wymienialem lozyska z
    przodu (lewe coraz bardziej szumialo, prawe profilaktycznie) - z robocizna
    330 PLN wyszlo. Teraz leci czwarty rok.
    Mozna przyoszczedzic jedynie na filtrach paliwa. ASO zaleca bodajze co 2
    lata ale nie chce pewnej zimy stanac z powodu kisielu w filtrze (u mnie jest
    silnik wysokoprezny).
    Dodatkowo pojawiac sie z wlasnymi czesciami i olejem zaoszczedzisz moze
    jeszcze jakies 70-100 PLN.

    --
    ml